ERC-Avancem insta que els usos del Mercat del Pla es defineixin en un pla global del Centre Històric

Grup Municipal
Considera que el procés impulsat pel govern no és un veritable procés participatiu

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem a la Paeria insta l’equip de govern a definir els usos del Mercat del Pla tenint en compte el seu entorn dins un projecte global i transversal de dinamització del Centre Històric. Avui acaba el termini per presentar propostes per al futur d’aquest edifici.

El president republicà, Carles Vega, afirma que “el Mercat del Pla no ha de ser un bolet; s’ha d’incloure en un pla que revitalitzi el conjunt del Centre Històric per tal que sigui un barri viu i atractiu per viure.”

En aquest sentit, apunta que “recuperar l’activitat en aquest edifici modernista és important però recuperar la identitat del barri i convertir-lo en un eix vertebrador de la ciutat és imprescindible.”

ERC-Avancem considera que el procés que ha posat en marxa el govern municipal a través de la Taula de Promoció de la Ciutat de Lleida per decidir els usos d’aquest edifici emblemàtic després de la rescissió del contracte amb la concessionària JamStores no correspon a un veritable procés participatiu, ja que les reunions s’han fet per invitació i no ha anat acompanyat d’una radiografia de l’estat actual del barri ni un debat obert sobre les necessitats dels seus veïns i veïnes.

A més, reclama que es determini primer si l’equipament tindrà una gestió pública i privada i si la Paeria hi invertirà diners.

Vega adverteix que “ens temem que les propostes que s’han posat damunt la taula puguin fracassar si no es fa un replantejament a llarg termini de com ha de ser el Centre Històric i quin paper hi pot jugar l’antic mercat. Hem de posar en marxa una proposta que funcioni i tingui continuïtat, no una iniciativa aïllada que per si sola no tingui garanties de futur.”