El grup ERC-Avancem insisteix a reclamar un alberg municipal per a persones temporeres

Grup Municipal
Considera inadequat atendre els treballadors de la fruita a Fira de Lleida i Jericó

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem a la Paeria reitera la necessitat de fer un alberg públic específic per als treballadors temporers a Lleida i denuncia que l’equip de govern no té definit un model d’atenció per a aquestes persones. A més, afirma que el govern municipal menysté els grups de l’oposició perquè no els ha presentat el pla de temporers a quatre dies que comenci l’operatiu.

La regidora republicana Núria Marín considera que “la Fira de Lleida no és un espai adequat per atendre les persones temporeres ni un allotjament, és un pedaç fruit de la improvisació i la manca de planificació a què ens té acostumats el govern municipal en tots els projectes de ciutat.”

En aquest sentit, lamenta que el govern hagi incomplert el compromís que va adoptar el passat agost de col·laborar en una xarxa d’albergs per a treballadors temporers i insisteix que “cal un alberg de gestió únicament pública destinat exclusivament a les persones temporeres i no portar-les a l’alberg Jericó on dormen les persones sense sostre, que tenen un perfil diferent.” A més, Marín adverteix que “això pot comportar la superació de l’aforament legal i utilitzar espais comuns no habilitats per dormir, una situació que atempta contra la dignitat de les persones i contra la seva seguretat, per les quals ha de vetllar l’administració.”

Recorda que cada estiu es repeteix l’arribada massiva de persones temporeres que venen a Lleida treballar a la campanya de la fruita i critica que “malgrat les contínues preguntes del nostre grup al govern municipal sobre el pla de temporers -la darrera al ple de maig – no se’ns ha informat i hem de conèixer mitjançant els diaris locals que l’oficina d’atenció als temporers començarà a funcionar el proper dilluns.”