La Paeria accedeix a millorar la seguretat al pont de la sèquia de Torres de Segre, una demanda d’ERC-Avancem

Grup Municipal
El pont de la sèquia de Torres de Segre (foto de la Comissió de l'Horta)
També considerarà la proposta republicana d’afegir informació reservada als serveis d’emergències a l’APP de l’Horta

El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria celebra que la Comissió de l’Horta s’hagi compromès finalment a prendre mesures per millorar la seguretat al pont de la sèquia de Torres de Segre, a Copa d’Or, a proposta del grup republicà.

El portaveu del grup, Josep Maria Baiget, destaca que “fa dotze anys que els veïns denuncien que el pont representa un perill per als transeünts i vehicles, i reclamen al govern municipal que ho resolgui.”

Baiget considera positiu que “segons s’ha explicat a la comissió, gairebé es duplicarà l’amplada del pont, de 3,7 metres passarà a tenir-ne 7,” però lamenta que la decisió s’hagi pres “després de la petició d’Esquerra i la publicació de la queixa dels veïns i veïnes als mitjans de comunicació.”

ERC-Avancem havia reclamat que es presentés a la comissió d’aquest dilluns un treball tècnic detallant les actuacions previstes per millorar la seguretat del pont, a més d’incorporar la senyalització pertinent a la zona prèvia al creuament del pont de forma immediata i netejar-la de vegetació i altres elements que disminueixen la visibilitat.

D’altra banda, la Comissió de l’Horta tindrà en consideració la demanda d’ERC-Avancem d’incloure a l’APP de geolocalització –una altra proposta del grup republicà- informació reservada als serveis d’emergències. Baiget considera “cabdal a l’hora d’atendre emergències a les torres de l’Horta saber si els propietaris de les finques tenen gossos potencialment perillosos, hidrants, extintors i armes de foc”.

Per últim, ha demanat que la revista de l’Horta es tracti al Consell Editorial com a òrgan que vetlla per l’objectivitat i la pluralitat informativa de la corporació.