El grup ERC-Avancem insta Ros al Ple sobre l’Estat de la Ciutat a esmenar els incompliments continuats

Grup Municipal
La municipalització de la zona blava és un dels acords que Ros no ha complert
Vol que es publiqui al portal de transparència un informe de compliment d’acords i la seva revisió el primer trimestre del 2019

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem a la Paeria presentarà una proposta de resolució al Ple sobre l’Estat de la Ciutat que tindrà lloc el proper 20 de juny instant l’equip de govern a esmenar la seva actuació pels seus incompliments continuats amb els acords aprovats durant els tres anys de mandat.

Per a Esquerra, molts d’aquests incompliments només poden ser deguts a una voluntat manifesta de no dur a la pràctica les accions acordades o anunciades, a la incapacitat per dur-les a terme, a la desídia o a la falta de previsió suplerta per una gran dosi d’improvisació.

ERC-Avancem recorda que entre aquests incompliments o reinterpretacions de compromisos destaca la municipalització de la zona blava, la reordenació de les Basses, la redacció d’un Pla del Riu realment participatiu, la revisió del Pla de Mobilitat, la creació d’una targeta social per als serveis públics, la remodelació i millora dels mercats municipals, la creació del Conservatori Superior de Música, la redacció d’un pla municipal per a l’eficiència energètica, les clàusules èticament i socialment responsables en compres i contractacions, el pla d’atenció als temporers, el pla estratègic de subvencions, el pla estratègic de l’esport, un pla de viabilitat per a la Llotja, diversos compromisos amb l’Horta (l’obrador per a la transformació de productes, un pla sectoritzat de mobilitat), la compra de la farinera La Meta o el Pla de l’estació, entre molts altres.

Per tot plegat demana:
1-    Que el Ple de l’Ajuntament de Lleida constati que l’equip de govern ha incomplert de forma reiterada acords adoptats en mocions, propostes de resolució i precs presentats i aprovats en el ple o les diverses comissions d’aquesta corporació i que continua incomplint-los, malgrat les diverses queixes per part dels grups municipals.
2-    Que l’equip de govern compleixi en la seva totalitat, i sense modificacions ni reinterpretacions, tots els acords.
3-    Que els regidors i les regidores amb responsabilitats de govern, com també les persones responsables dels organismes autònoms i les de les empreses concessionàries i prestadores de serveis públics, elaborin un informe de compliment de compromisos i acords, que serà presentat a la comissió, l’òrgan de govern corresponent o a qui competeixi el control de la seua activitat.
4-    Que els informes siguin presentats, valorats i posats a votació, per a la seua aprovació o el seu retorn als responsables per a una nova redacció i posada en consideració pel consistori, en el ple en el primer trimestre de l’any vinent.
5-    Que els informes aprovats pel Ple es facin públics a través del portal de transparència de l’Ajuntament de Lleida a partir del mes següent de la seua aprovació pel Ple.