ERC-Avancem lamenta que la meitat dels projectes dels Pressupostos Participatius són de manteniment malgrat haurien de ser noves inversions

Grup Municipal
Cal més transparència en el procés de selecció de les propostes

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem lamenta que 63 dels 128 projectes que la ciutadania pot votar als segons Pressupostos Participatius de l’Ajuntament de Lleida són actuacions de manteniment, que és una de les obligacions de l’equip de govern, i no inversions noves com estava previst. Esquerra demana més transparència en el procés de validació dels projectes i la selecció final.

El president del grup, Carles Vega, recorda que “la partida d’1 milió d’euros reservada per als Pressupostos Participatius correspon a inversió i el que està passant és que les inversions de la Paeria s’acaben gastant en manteniment.”

Vega afirma que el procés endegat “és la via que han trobat els veïns i veïnes de Lleida per aconseguir que la Paeria els arregli els forats que tenen davant de casa o millores que fa temps que reclamen, fet que demostra que el govern municipal no compleix amb la seva responsabilitat de mantenir els espais públics i els equipaments en bones condicions.”

Entre els projectes relacionats amb actuacions de manteniment hi ha una llarga llista: arranjament de voreres del carrer Arquitecte Domènech i Gatell, a Vila Montcada, canvi de paviment al carrer Cavallers, millora de voreres a l’entorn de la plaça Ricard Viñes, millora d’il·luminació de la Seu Vella, millores de condicionament al Centre Cívic de Cappont...

D’altra banda, Vega destaca que “hi ha propostes que semblen cuinades per l’equip de govern perquè es repeteixen a tots els barris i altres que ja estaven previstes com l’ampliació del carril bici o l’adequació dels camins de l’Horta.”

ERC-Avancem demana més transparència en com es fa el procés participatiu i la selecció de propostes, després que alguns veïns s’hagin queixat perquè el govern va canviar a la seva conveniència algun dels projectes que van guanyar l’any passat.

“En canvi, hi ha projectes innovadors que podrien ser molt interessants i que es deixen aparcats perquè no requereixen obra. És una llàstima, però tots sabem que el ‘toxto’ es veu molt més i es pot inaugurar”, conclou el republicà.
Les persones majors de 16 anys empadronades a Lleida poden votar els Pressupostos Participatius fins al proper 21 de juny.