La Paeria facilitarà informació i rebuts per a l’obtenció de bonificacions fiscals pel bon ús de les deixalleries, a proposta d’ERC-Avancem

Grup Municipal
I instarà l'emrpesa concessionària a formar la plantilla per informar la ciutadania dels avantatges

L’Ajuntament de Lleida i l’empresa concessionària del servei municipal de recollida, transport i tractament de residus domèstics facilitaran que la ciutadania que faci un bon ús de les deixalleries pugui beneficiar-se de les exempcions i bonificacions fiscals previstes a l’Ordenança fiscal, després que la Comissió Informativa per les polítiques de Gestió dels Recursos, la Seguretat Pública i l’Organització municipal d’aquest dimarts hagi donat llum verda a una proposta de resolució del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem.

Després de constatar les queixes d’alguns ciutadans per la manca de documentació d’acreditació, ERC-Avancem va reclamar que es dotés totes les deixalleries municipals de la provisió de rebuts o comprovants per tal que els veïns i veïnes que utilitzen aquest servei puguin sol·licitar les exempcions i bonificacions fiscals pertinents de la Taxa per recollida, transport i tractament de residus municipals domiciliaris i assimilables.

Segons l’ordenança, es pot obtenir una minoració de 10 euros si es compleixen unes determinades condicions d’ús de les deixalleries municipals com fer-ne ús sis cops l’any i portar-hi una determinada quantitat d’oli de cuina, mobles, electrodomèstics, bateries de cotxe o pintures, entre altres.

La Paeria també donarà instruccions a l’empresa concessionària, a proposta del grup d’Esquerra, perquè formi el personal de les deixalleries municipals amb l’objectiu que doni la informació corresponent a la ciutadania donat que, segons diversos testimonis, els treballadors no coneixen els avantatges fiscals previstos a l’ordenança.

Una altra de les reclamacions dels republicans que tirarà endavant és la de reforçar la informació institucional sobre els drets i deures de la ciutadania en matèria d’ordenances fiscals, preus públics, exempcions i bonificacions.

Reconeixement de crèdit
D’altra banda, ERC-Avancem ha votat a favor del segon reconeixement de crèdit del pressupost del 2018 amb un "sí" crític. El grup entén la necessitat de l’operació però destaca que el govern municipal ha reconegut que es deu a una mala planificació del pressupost. En aquest sentit, els republicans han reclamat que no es facin més modificacions.