ERC-Avancem lamenta que la Fundació Agenda 21 no compleix amb l’objectiu de captar mecenes per educació ambiental

Grup Municipal
Vota en contra de la memòria del 2017 i insisteix que s’informi sobre l’obligatorietat de protegir els nius d’oreneta a les façanes

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem a la Paeria considera que la Fundació Agenda 21 no està complint l’objectiu de captar mecenes per promoure la sensibilització i la conservació ambiental.

El portaveu del grup, Josep Maria Baiget, destaca que “dels 247.000 euros d’ingressos de les activitats que la Fundació Agenda 21 ha fet al 2017, 200.000 euros provenen directament de la Paeria, mentre que només hi ha 5.500 euros de mecenatge, és a dir, un 2%.”

Per aquest motiu i per manca de temps per valorar la memòria econòmica del 2017, ERC-Avancem hi ha votat en contra. Baiget torna a denunciar “l’incompliment constant de no entregar la documentació als membres del Patronat de la Fundació fins al moment de la reunió, amb la impossibilitat d’estudiar-la que això suposa.”

D’altra banda, proposa que la Fundació augmenti les ajudes als centres educatius que de forma voluntària participen en campanyes de sensibilització ambiental. Al 2017 es van repartir 12.600 euros entre 71 escoles. Baiget considera que és “una quantitat insuficient per sufragar les despeses que suposa per als centres educatius.”

Més informació per protegir les orenetes
Després de la reunió d’aquest dimarts, Baiget ha lamentat també la inacció de la Fundació Agenda 21 i del govern municipal perquè “fa un any es van comprometre a estudiar una proposta d’Esquerra per fomentar la protecció de les orenetes, que està obligada per llei, i no han fet res.”

Al juliol del 2017 ERC-Avancem va demanar que a les llicències d’obres que atorga la Paeria s’adjuntessin díptics informant que els nius d’oreneta i falciots instal·lats a les façanes estan protegits i cal una autorització preceptiva de la Generalitat per fer qualsevol actuació que els pugui afectar.

El republicà destaca que les orenetes –que acostumen a fer els seus nius en cobertes, golfes, barbacanes, terrasses i altres parts de la coberta dels immobles- contribueixen al control de les poblacions d'insectes com el mosquit tigre i la mosca negra.