ERC-Avancem denuncia una deficient gestió econòmica del govern de la Paeria: incompliment en les inversions, impostos elevats i endeutament superior al 110%

Grup Municipal
El bloc PSC, C’s, PP i la regidora no adscrita aprova el Compte General del 2017

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem a la Paeria ha denunciat la “gestió econòmica deficient del govern municipal”, tal com es reflecteix al Compte General del 2017, aprovat en el ple de juliol gràcies als vots del PSC i els seus socis, C’s, PP i la regidora no adscrita.

El president d’ERC-Avancem, Carles Vega, ha destacat que “es destinen la major part dels recursos al propi funcionament de l’Ajuntament i es deixen de fer inversions pressupostades”. Així, ha destacat que “el Compte General reflecteix grans incompliments en inversions -només executades un 26,6% de les pressupostades- i en despesa d’infraestructures i habitatge -ni 2/3 parts-. A més, Lleida ocupa els primers llocs entre de l’Estat quant a impostos per habitant però això no es reflecteix en els serveis públics i l’endeutament és superior al 110% -ens han mentit quan han assegurat que el deute de la Paeria està per sota -.”

Pel que fa al refinançament del crèdit del PCiTAL, que allargarà el crèdit de 12 a 20 anys -fins el 2038-, Vega l’ha qualificat de “política de la puntada endavant.”

D’altra banda, ERC-Avancem ha votat en contra del nou plec de clàusules per a la contractació del servei integral de tecnologies de la informació i de les comunicacions i que no va prosperar en l'anterior ple. Vega ha argumentat el vot negatiu: “Continuem oposant-nos a un contracte que només s'ha desglossat però continua mancat de clàusules socials, externalitzant les TIC, duplicant serveis i hipotecant els dos propers mandats.”

Els regidors republicans també han votat en contra de les bases de les línies subvencionadores de l’Àrea de Drets Civils i Cooperació. La regidora Núria Marín ha denunciat que “fusionar les línies de subvenció per a Cooperació i Emergències, és un canvi que no s’entén si no és per la voluntat del govern municipal de reduir les ja minvades aportacions. En 8 anys s'ha passat de 590.000 a 60.000 pírrics euros.”

Per últim, ERC-Avancem ha donat suport a la renovació de cinc autobusos urbans híbrids i s’ha abstingut en la reforma del carril bici –malgrat és una reivindicació del grup des de fa anys- perquè l'interventor ha advertit amb un reparament que no hi ha pressupost.

MOCIONS
Pel que fa a les mocions, ERC-Avancem ha donat suport a les quatre mocions presentades al ple: la de l’Associació d’Agitació Cultural de Ponent per recordar les víctimes del bombardeig de l’any 1937 –a la qual ens vam adherir-, la promoguda per Oxfam Intermón per fer una contractació pública desvinculada de paradisos fiscals, la de la Crida per impulsar la millora de l’hangar de Magraners i la del Comú per retirar i revisar el POUM. Totes s’han aprovat excepte l’última, que ha estat tombada pel PSC, C’s i PP.