El grup municipal ERC-Avancem no assistirà a l’acte de l’Onze de Setembre de la Paeria

Grup Municipal
Foto de l'ofrena d'ERC al Roser l'any 2017
El boicot es fa des de que es va canviar la ubicació de l’ofrena, una desavinença agreujada per la situació dels presos i exiliats polítics

Els regidors i la regidora del grup municipal ERC-Avancem no assistiran a l’acte institucional que l’Ajuntament de Lleida ha organitzat en motiu de la Diada el proper 11 de setembre a la Seu Vella.

El president del grup, Carles Vega, ha recordat que “els representants d’Esquerra Republicana ja fa anys que no participen en aquest acte, des de que va traslladar-se de l’edifici del Roser al castell.” A més, “no podem oblidar el suport del govern de la Paeria al 155 de bracet amb els seus socis espanyolistes, el seu paper nefast en la gestió dels fets de l’1 d’octubre i la negació dels presos i exiliats polítics, uns posicionaments dels quals el nou alcalde Fèlix Larrosa no s’ha desmarcat en cap moment.”

Vega ha explicat que, “com cada any, Esquerra tornarà a fer l’ofrena a l’antic convent, un espai amb una càrrega històrica i simbòlica molt important per als lleidatans i lleidatanes.”

L’ofrena floral dels republicans es farà a primera hora del matí per facilitar que els militants que vulguin puguin marxar a Barcelona per assistir a la manifestació de les entitats sobiranistes.

De fet, els tres regidors del grup municipal participaran a la manifestació de la Diada a la capital catalana, en què enguany prendran el protagonisme els presos i exiliats independentistes. El dia abans, els paers assistiran com cada any a la Marxa de Torxes que començarà al Roser i acabarà a la Seu Vella.

Vuelta Ciclista de Espanya
Com en ocasions anteriors, el grup municipal també ha rebutjat les invitacions de protocol de l’Ajuntament de Lleida per a la sortida i l’arribada de la Vuelta Ciclista a Espanya, els propers 13 i 14 de setembre. Els republicans consideren que una competició de la marca Espanya no s’hauria de finançar amb diners públics.