ERC-Avancem reclama que el servei de taxis a demanda de l’Horta ampliï dies i freqüència i pari als hospitals

Grup Municipal
Per als republicans, que van plantejar el nou servei a l’inici del mandat, la proposta del PSC és insuficient

El grup municipal ERC-Avancem considera que el nou servei de taxis a demanda integrats a l’ATM per als veïns i veïnes d’una part de l’Horta de Lleida és un primer pas, però no suposarà un salt qualitatiu en l’oferta de transport públic perquè és clarament insuficient. Malgrat això, el grup republicà en defensa el model i, de fet, a finals del 2015 ja va demanar que se substituïssin els autobusos per taxis a demanda a l’Horta per fer més eficient econòmicament i ambiental la connexió entre les diferents partides i la ciutat.

El portaveu d’ERC-Avancem, Josep Maria Baiget, destaca: “és una llàstima que el govern de la Paeria faci un pedaç, ja que el servei arrenca amb unes deficiències que el faran poc competitiu i no serà una opció real de transport públic alternatiu al vehicle privat. A més, no aconsegueix equiparar els drets dels veïns i veïnes de l’Horta amb els del casc urbà.”

Baiget denuncia que “no funcionarà ni festius ni caps de setmana -a diferència del transport urbà a la ciutat-, s’ha de concertar amb massa temps d’antelació -abans de la 1 del migdia del dia anterior- i no incrementa la freqüència horària –es manté quatre vegades al dia.-“ Per això reclama que “s’ampliï el servei a tots els dies de l’any i s’augmentin les hores de pas, sobretot a les hores punta.”

Pel que fa a les parades previstes, Esquerra valora positivament que n’hi hagi a la plaça Ricard Vinyes i les estacions d’autobús i tren, però “caldria implementar una parada a l’hospital Arnau de Vilanova i una altra al Santa Maria, lloc de destí de molts usuaris del transport públic.”

En aquest sentit, Baiget lamenta que “l’equip de govern no ha dissenyat un pla pensant en la millora del servei per als usuaris i només ha prioritzat l’estalvi de diners que suposarà per al consistori canviar els autobusos per taxis” perquè es reduirà la factura que paga a Moventis per quilometratge.