ERC-Avancem demana potenciar l’alimentació de proximitat, la sostenibilitat i la seguretat laboral en la guia de contractació pública responsable

Grup Municipal
Lamenta que hagin passat dos anys i mig des que el grup va impulsar la Declaració Institucional de Compra Ètica i Sostenible al ple de la Paeria

El grup municipal ERC-Avancem proposa que a la guia de contractació pública social que s’està redactant per a les compres i contractacions de l’Ajuntament de Lleida es tingui en compte l’alimentació de proximitat com un valor afegit, a més d’incidir en altres aspectes com la sostenibilitat o la salut en el treball. També reclama que el bon ús de la guia acabi amb la pràctica habitual de prioritzar el criteri econòmic per damunt d’altres de valor socioambiental.

El portaveu del grup, Josep Maria Baiget, adverteix que “contractar empreses i productors que aposten pel comerç just està molt bé però a vegades ens oblidem del que tenim al costat de casa i per això pensem que cal potenciar la compra d’alimentació de proximitat, sobretot en una ciutat com Lleida, que està envoltada d’una magnífica Horta.”

A més, els republicans han presentat altres aportacions al document com “exigir a les empreses contractades que tinguin el certificat EMAS, un sistema comunitari de gestió i auditoria mediambiental molt complert i utilitzat com a referència arreu.”

Pel que fa a les condicions de treball, ERC-Avancem vol que s’insti les empreses que treballen per la Paeria a millorar la seguretat i la salut laboral dels seus treballadors. Amb aquesta finalitat, Baiget proposa “reforçar la figura del delegat de prevenció perquè certifiqui la millora en el compliment de les mesures de seguretat laboral.”

Esquerra celebra que la Paeria avanci en la contractació responsable, però lamenta que vagi amb retard. Cal recordar que els republicans van impulsar la Declaració Institucional “L’ajuntament de Lleida, per la Compra Pública Ètica i Sostenible” al ple municipal del 26 de febrer de 2016, en què la corporació es comprometia a contractar béns i serveis i comprar productes de forma responsable, tenint en compte: les condicions laborals i el respecte als drets laborals, la lluita contra l’explotació infantil, l’eliminació de totes les formes de treball forçós o obligatori, l’eliminació de qualsevol mena de discriminació en matèria d’ocupació, la defensa de valors solidaris, la reducció de la desigualtat social, la inserció laboral de persones i col·lectius amb especials dificultats d’inclusió laboral i la reducció de la degradació mediambiental.