Esquerra Republicana es compromet, davant el monument a les víctimes del bombardeig del Liceu Escolar, a treballar perquè tots els vestigis del feixisme desapareguin de Lleida

Secció Local
El portaveu d’ERC-Avancem a la Paeria, Carles Vega, el diputat al Congrés Xavier Eritja, el president de la Federació Regional de Lleida, Carles Comes, i els i les integrants de les executives de la secció local de Lleida i de la secció local de Jovent Republicà han integrat la comitiva d’Esquerra Republicana de Catalunya que aquest matí –com porten fent durant dècades- ha fet un homenatge als 48 nens i diversos professors del Liceu Escolar de Lleida que van morir víctimes del bombardeig infringit per les tropes feixistes a aquesta institució educativa l’any 1937.

Carles Vega, que ha fet el parlament ha volgut recordar que el bombardeig del Liceu ‘va ser, durant molt temps, vist com una gesta per l’exèrcit espanyol’. Alhora que ha reiterat que va ser la formació republicana que fa pràcticament un any va aconseguir que ‘es retiressin els honors a l’esquadró aeri que va cometre aquest acte tant monstruós’.

El portaveu republicà, ha afegit que malgrat a iniciatives com la d’ERC, la reversió històrica ha quedat a mitges ‘perquè la nostra ciutat té en els seus carrers noms de col·laboradors, i de primers actors del franquisme, com per exemple, l’alcalde Areny’. Una figura sota el mandat de la qual la Seu Vella es va convertir en un camp de concentració, entre els anys 1938 i 1940 i un alcalde d’infausta memòria ‘no només per això sinó per que ell va signar els informes que van facilitar l’empresonament i l’afusellament de moltes persones honorables de la ciutat i van provocar l’exili de moltes altres’.

Vega també ha expressat el compromís d’Esquerra Republicana de Catalunya ‘davant de la placa i el monument que homenatgen les víctimes dels bombardeigs a treballar perquè finalment els noms dels col·laboradors del règim feixista desapareguin totalment dels nostres carrers’.

Xavier Eritja reacciona a les conclusions de la Fiscalia d’avui

El diputat republicà al Congrés ha reaccionat amb fermesa, des de les seves xarxes socials, a les conclusions publicades aquest migdia per la Fiscalia de l’estat espanyol. En una piulada, ha afirmat que ‘amb aquestes acusacions, l’Estat ha optat per petar-se el seu propi marc de drets i llibertats en pro de la unitat d’Espanya. Cada dia tenim més motius per voler marxar d’aquest Estat demofòbic’.

‘Defensar els nostres presos, és lluitar per la democràcia i contra l’autoritarisme’, ha etzibat Eritja.

Enllaç al vídeo de l’homenatge: https://youtu.be/ufYWDZRbczU