ERC-Avancem reclama més diners en l’àmbit social i cooperació i reduir les aportacions a organismes autònoms

Grup Municipal
Presenta 18 esmenes al pressupost de la Paeria per al 2019 valorades en 1’5 milions

El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem ha presentat aquest divendres 18 esmenes al Pressupost de l’Ajuntament de Lleida per al 2019 que suposen una proposta de modificació d’un milió i mig d’euros. La proposta d’Esquerra inclou, entre altres, diverses partides per a la regeneració del barri de la Mariola, l’ampliació  del carril bici, projectes de recuperació de memòria històrica i més despesa en cooperació. També proposa reduir les transferències al CNC i l’EMU i les partides destinades a protocol i festes populars.

El president del grup, Carles Vega, ha assegurat que “Lleida necessita un pressupost que inverteixi en l’àmbit social, sobretot al barri de la Mariola, on el veïnat viu una situació insostenible.” Per això, Esquerra demana dues noves places d’educació social a la regidoria de participació per a tasques de promoció del civisme i la cohesió social, quatre noves places temporals d’agents ocupacionals per al foment de l’ocupació i una partida de 75.000 euros per al sanejament, desratització i control de plagues.

En cooperació i desenvolupament, es demana un augment de la despesa de transferències corrents per arribar als nivells de l’any 2011 quan governava Esquerra, i arribar al 0,33% dels ingressos, “vuit vegades més que ara”, apunta Vega.
Pel que fa a urbanisme, a banda d’augmentar el carril bici amb un tram de l’avinguda Prat de la Riba, es proposa invertir 50.000 euros en la supressió de barreres arquitectòniques en espais públics i l’adaptació de fonts d’aigua com a abeuradors per als animals domèstics.

A més, Esquerra torna a demanar que es faci un projecte expositiu d’interpretació i explicació de la història de l’edifici del Roser per incloure-ho dins el Parador i que es restitueixin els panells explicatius a la paret del cementiri on van tenir lloc afusellaments.

També es reclamen 150.000 euros per a la millora, el manteniment i la conservació dels mercats municipals, 100.000 euros per al manteniment de camins de l’Horta, 300.000 euros de manteniment d’edificis municipals destinats a participació veïnal.

D’altra banda, es reitera la necessitat de fer un Pla Estratègic Municipal de l’Esport i fer un Centre Museístic i d’Interpretació a l’espai Granados i Vinyes.

Per últim, Vega ha destacat que “cal reduir les transferències de la Paeria cap a organismes autònoms com el Centre de Negocis i Convencions i l’Empresa Municipal d’Urbanisme i reduir la despesa de diners públics en protocol i festes populars.”

CNC
D’altra banda, ERC-Avancem ha votat aquest divendres en contra del pressupost del Centre de Negocis i Convencions, que inclou una subvenció directa de la Paeria de 350.000 euros. El grup d’Esquerra ha reclamat que aquesta xifra es redueixi a la meitat perquè la resta es puguin destinar a actuacions més urgents per a la ciutat. Baiget ha destacat: “els centres de negocis i convencions haurien de treballar per aconseguir l’autonomia financera.”

EMU
Dijous ERC-Avancem també va rebutjar el pressupost de l’Empresa Municipal d’Urbanisme que es va aprovar al Consell d’Administració i va tornar a defensar-ne la dissolució “per la manca de viabilitat econòmica de l’empresa i la constant pèrdua de recursos públics que suposa la seva continuïtat.”

“L’EMU només s’aguanta gràcies a la injecció econòmica de la Paeria, que en 10 anys li ha transferit gairebé 40 milions d’euros a canvi de zero dividends”, apunta Baiget.