El PSC de Larrosa també aprova el pressupost pactant amb C’s i amb l’abstenció del PP

Grup Municipal
També vota a favor la regidora trànsfuga, mentre que ERC, Pdcat, Crida i Comú s’hi oposen

“Res de nou a l’alcaldia de Lleida”. Així de contundent ha resumit el ple extraordinari de pressupostos el president del grup municipal ERC-Avancem, Carles Vega. El govern del PSC ha aprovat el Pressupost per al 2019 –el primer de l’alcalde Larrosa- igual que el seu antecessor, amb el suport de Ciutadans i la regidora no adscrita d’Units per Avançar i l’abstenció del PP. La resta de grups hi han votat en contra.

Vega ha lamentat que “com Ros, Larrosa ha prioritzat l'acord amb Ciudadanos i ha donat continuïtat al pacte d’inici de mandat amb un grup que crea un conflicte lingüístic i menysté la llibertat d'expressió a l'espai públic.” Així, ha destacat que “són els primers pressupostos de Larrosa com a alcalde –i esperem que els últims-  i no disposarà ni de 5 mesos per executar-los.”

Pel que fa al pressupost, Vega ha criticat que “es destinen més recursos al propi funcionament de l’equip de govern i el seu gabinet que a polítiques de suport a les famílies, foment d'ocupació o joventut en una ciutat poc amable, difícilment transitable, plena de clots i bruta” i que es transfereixin 1'5 M € a consorcis i empreses mercantils que sense l’aportació pública no serien viables -PCiTAL, l’EMU, el CN&C, la Llotja- i a fundacions que no fan la funció que han de fer de buscar esponsoritzacions. “Més del 80% continuen sent despeses estructurals i es destina gran part de la resta a inversions no prioritàries enlloc de pal·liar els efectes de la crisi sobre les famílies”, ha apuntat.

També ha explicat les 30 esmenes del grup d’Esquerra -per un valor d’ 1’5M €- per a necessitats socials bàsiques, acords presos en ple com la moció per a l’actuació immediata al barri de la Mariola, un pla estratègic de l’esport o millores en diversos carrers.

Empresa Municipal d’Urbanisme
D’altra banda, el PSC també ha aprovat el pressupost de l’Empresa Municipal d’Urbanisme (EMU) gràcies al vot favorable de C’s i la regidora trànsfuga i l’abstenció del PP. ERC, Pdcat, Crida i Comú han votat en contra.
El portaveu d’ERC-Avancem, Josep Maria Baiget, ha lamentat “la manca de viabilitat econòmica de l’empresa i la constant pèrdua de recursos públics que suposa la seva continuïtat.”

Així, ha recordat que “en els darrers 10 anys l’Ajuntament de Lleida ha injectat prop de 40 milions d’euros a l’EMU, mentre que la Paeria ha rebut 0 euros en dividends”. A més, el deute acumulat de l’empresa és de 60 milions, pels quals arribarà a pagar uns interessos acumulats de 21 milions d’euros.

“No ens cansarem mai de denunciar públicament la incompetència en la gestió que ha provocat la pèrdua de desenes de milions d’euros als veïns i veïnes de Lleida, tot per culpa d’un Alcalde i un Govern que imaginaven un creixement insostenible per a la ciutat”, ha conclòs Baiget.