ERC, PDeCAT, Crida i el Comú demanen un informe jurídic sobre la legalitat del conveni de Torre Salses

Grup Municipal
El conveni aprovat pel PSC, Ciutadans i el PP al ple de la Paeria del mes de setembre no venia avalat per cap informe jurídic

Els grups municipals d’ERC-Avancem, PDECat, Crida per Lleida i Comú de Lleida han demanat al secretari municipal un informe jurídic sobre el conveni urbanístic de l’Ajuntament de Lleida amb l’empresa promotora de Torre Salses, Eurofund Parc Lleida SL.. L’acció forma part de les accions en defensa dels interessos de Lleida que s’estan portant a terme al Congrés dels Diputats i el Parlament de Catalunya.

El conveni aprovat pel PSC, Ciutadans i PP al ple de setembre no venia avalat per cap informe jurídic, fet que constitueix una irregularitat que mai s’hauria de produir en un conveni d’actuació urbanística. Les quatre formacions qüestionem la legalitat de l’operació de requalificació de terrenys al SUR-42 i la compravenda de terrenys entre la SAREB i Eurofund, una empresa vinculada amb paradisos fiscals.

Cal recordar que la setmana passada els grups d’Esquerra Republicana, PDeCAT i En Comú Podem al Congrés dels Diputats van registrar conjuntament una Proposició No de Llei (PNL) per instar al Govern a que ordeni a la Societat de Gestió d’Actius procedents de la Reestructuració Bancària (SAREB) la rescissió del seu contracte privat amb Eurofund Parc Lleida, SL. per contravenir els principis de la SAREB de no utilització d’estructures de caràcter opac amb finalitats d’evasió d’impostos.