ERC-Avancem s’oposa a l’externalització del servei d’allotjament per a dones víctimes de violència masclista

Grup Municipal
La licitació s’aprova amb els vots del PSC, C’s, PP, PdeCat i l’abstenció del Comú

El ple del mes de desembre de la Paeria ha donat llum verda a la licitació de quatre places en un establiment social adreçat a l’allotjament d’urgència per a dones que es troben en situació de violència masclista i els seus fills i filles amb els vots a favor del PSC, C’s, PP, PdeCat i l’abstenció del Comú. ERC-Avancem -i la Crida per Lleida-Cup- hi ha votat en contra perquè reclama una gestió pública d’aquest servei municipal i una audiència pública sobre el model d’atenció com ha reclamat el Grup Dones Lleida.

La regidora republicana Núria Marín ha lamentat que “el govern del PSC torna a externalitzar un servei tant sensible com l'atenció d'urgència a dones víctimes de violència masclista, un model que no va funcionar en el passat.” Marín ha recordat que “la reclamació d’un servei d’atenció d’urgència s’ha fet des de l’inici del mandat i és fruit de les greus deficiències en atenció a l’establiment anterior, però el PSC tira pel dret i torna a deixar la definició del model d’atenció en mans privades.”

Així, ha reivindicat que “aquest no és el model d’Esquerra, que defensa serveis municipals públics de gestió pública” i ha donat suport a la proposta d'audiència pública del Grup Dones Lleida per fer un debat públic i obert sobre el model d’atenció.

D’altra banda, ERC-Avancem ha votat a favor de la moció de la Crida-CUP per aturar els desnonaments a Lleida. Els grup republicà hi ha afegit una esmena que especifica que es compti amb un informe previ dels serveis socials municipals per evitar abusos. El ple l’aprova gairebé per unanimitat, només amb l’abstenció de C’s en dos punts.