El ple de la Paeria aprova la moció d’ERC-Avancem per portar la banda ampla a l’Horta

Grup Municipal
Hi voten a favor tots els grups excepte la Crida-CUP, que s’absté

El ple de la Paria ha aprovat la moció del grup municipal d’ERC-Avancem Per la inclusió de l’Horta de Lleida al document de Proposta per al desplegament a la demarcació de Lleida de la xarxa de fibra òptica amb tots els grups a favor excepte la Crida per Lleida-CUP, que s’ha abstingut. En el text s’han inclòs diverses esmenes del PSC.

El portaveu d’ERC-Avancem, Josep Maria Baiget, ha explicat que la moció “és la culminació al treball que ha realitzat el grup durant tot el mandat, basat en el mantra ‘defensa perquè la gent de l’Horta pugui viure a l’Horta i de l’Horta’, com són l’app per a moure’s per l’horta, passant per la defensa del pla d’usos, així com el transport a demanda i la denúncia i vetlla per evitar els abocaments de residus, i ara l’accés a 5 gigues de capacitat per a les telecomunicacions de banda ampla que detalla la moció.”

La moció insta el govern de la Paeria a endegar negociacions de forma immediata amb la Diputació de Lleida i la Generalitat per tal que el desplegament a la demarcació de Lleida de la xarxa de fibra òptica abasti tot el terme municipal de Lleida, o bé, es complementi amb tecnologies “wireless” que permetin l’accés de la població a les xarxes de veu i de dades, amb qualitat, velocitat i cost equivalents, incloent les dues EMD, Sucs i Raimat, el nucli de Llívia, les 29 urbanitzacions amb dèficits, els aproximadament 3.000 habitatges existents -distribuïts en les 54 partides- i, també, permeti l’accés a les instal·lacions agrícoles i ramaderes i a altres instal·lacions i serveis existents vinculats al desenvolupament econòmic rural.

Baiget ha destacat que és una qüestió de drets de la ciutadania i de competència dels projectes empresarials que es creen a l’Horta: “tenim molt clar que tot projecte de viure i/o empresarial que es vulgui instal·lar a l’Horta ha de comptar, com ho varen fer els nostres avantpassats amb l’accés a l’aigua potable, la llum i bons camins, amb la disponibilitat d’accés a les telecomunicacions d’última tecnologia. Estem davant un projecte que donarà a tot l’àmbit territorial de Lleida l’accés a les telecomunicacions del S. XXI i l’Horta no es pot, ni quedar retardada ni exclosa.”

D’altra banda, ERC-Avancem ha votat a favor de totes les mocions presentades al ple excepte la del PSC sobre el tercer sector, a la qual només ha donat suport en part.

Carrers franquistes
D’altra banda, ERC-Avancem ha reclamat que el govern municipal convoqui la Comissió especial de Carrers, per tractar el canvi de quatre noms del nomenclàtor de carrers, ja que no ha passat per la comissió corresponent. El president del grup, Carles Vega, ha denunciat que fa més d’un mes quatre grups de l’oposició van demanar que es convoqués la comissió sense obtenir resposta. Finalment l’alcalde ha anunciat que es convocarà a meitat de febrer.