ERC-Avancem reclama al govern municipal que publiqui a la seu electrònica l’informe de la Sindicatura de Comptes com estableix la llei

Grup Municipal
El grup republicà ho portarà a la Comissió de Transparència de divendres

El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria demanarà a la Comissió especial de la Transparència d’aquest divendres que l’equip de govern publiqui a la seu electrònica de l’Ajuntament de Lleida i a la seva pàgina web l’informe de la Sindicatura de Comptes de Catalunya, en què s’assenyalen diverses irregularitats en despeses, contractacions i concessions durant el 2015. El grup denuncia que aquest tràmit no s’ha fet, malgrat ho estableix la Llei 26/2009 de mesures fiscals, financeres i administratives.

El president del grup, Carles Vega, apunta que “el govern municipal no només vulnera la normativa en la contractació de serveis, de subministraments i d’obres,  també incompleix la llei de mesures fiscals, financeres i administratives pel que fa a la transparència, amagant l’informe de la Sindicatura de Comptes a la ciutadania”.

La Llei 26/2009, de 23 de desembre, de mesures fiscals, financeres i administratives especifica en la seva disposició addicional sisena “Coneixement i publicitat dels informes de fiscalització dels ens locals” que “els informes que emet la Sindicatura de Comptes en la seva funció de fiscalització, un cop rebuts pels ens locals, s’han de sotmetre al coneixement dels òrgans de govern d’aquests ens i n’han de fer publicitat a llur seu electrònica corporativa.”

Vega recorda que “l'òrgan públic que fiscalitza els comptes, la gestió econòmica i el control financer ha dictaminat que l’equip de govern de la Paeria ha gestionat de forma irregular el pressupost municipal de despeses i diverses contractacions i concessions –almenys pel que fa al 2015- amb praxis opaques en l’enllumenat públic, la caserna de la guàrdia urbana o l’Escola de Belles Arts” i lamenta que un govern que es vanta de ser transparent no faciliti a la ciutadania tota la informació quan, a més, hi està obligat per llei.

També destaca que està en converses amb els altres grups municipals per tancar el calendari per a la sol·licitud d’un ple extraordinari monogràfic sobre l’informe, tal com va anunciar a la Comissió informativa de Polítiques de Gestió dels Recursos del mes de gener.