ERC-Avancem vol més control i seguiment per regular el distintiu “Nits Q” per als locals d’oci

Vol informació sobre els criteris d’atorgament, el control i la possible retirada

El grup municipal d’ERC-Avancem demana que es consensuïn els criteris de regulació del distintiu de qualitat “Nits Q” que l’Ajuntament de Lleida atorga per acreditar que un local vetlla per un oci respectuós amb les persones, amb l’objectiu que no es repeteixi la programació d’actes que atemptin contra la dignitat de les dones o qualsevol altre col·lectiu com va passar setmanes enrere.

Per això el grup demanarà informació a la propera Comissió Informativa de les Polítiques de drets i serveis a les persones, per a la política cultural, de l’educació, esports i de la participació de febrer sobre el protocol que regula aquesta distinció. En concret, es preguntarà quines bones pràctiques acrediten un local per a què se li concedeixi aquest distintiu de qualitat, quins són els compromisos que adquireix, quin seguiment es fa d’ofici per comprovar-ne el compliment i si hi ha previst un protocol per a la retirada del distintiu en cas de mala praxi.

La regidora Núria Marín recorda que “la cancel·lació d’un concert amb lletres masclistes fa unes setmanes va ser conseqüència de la pressió d’entitats feministes de la ciutat i d’alguns grups de l’oposició però no va ser fruit de cap mecanisme de control i seguiment del distintiu regulat pel govern municipal i, a més, no era la primera vegada que passava un fet similar a la mateixa discoteca”.

Marín apunta que “l’objectiu és treballar per evitar que situacions com aquesta es tornin a repetir i, alhora, posar en valor el distintiu de qualitat”.

Consell Municipal de la Cultura
D’altra banda, ERC-Avancem preguntarà a la comissió per què l’equip de govern no va informar als grups municipals de la Paeria sobre la constitució del Consell Municipal de la Cultura, que va tenir lloc el passat 30 de gener. El grup republicà lamenta haver-se assabentat pels mitjans de comunicació d’aquesta convocatòria.