Aprovada la proposta per augmentar la seguretat a l’Horta

Grup Municipal
PSC i C’s s’abstenen en la demanda d’instal·lació de càmeres de seguretat
La Comissió especial de l’Horta d’aquest dilluns ha aprovat la proposta de resolució dels grups municipals d’ERC-Avancem, la Crida per Lleida-CUP i el Comú que instava a l’Ajuntament a sol·licitar a la Junta de Seguretat augmentar les patrulles de vigilància a l’Horta de Lleida i que s’instal·lin càmeres de vigilància a les principals vies de l’Horta, malgrat que el PSC i C’s s’han abstingut en el segon punt.

El portaveu d’ERC-Avancem, Josep Maria Baiget, ha lamentat que l’equip de govern, igual que el grup taronja, no hagi donat suport a la instal·lació de càmeres: “no s’entén que el govern municipal ens hagi explicat que ha estudiat vuit possibles ubicacions per a les càmeres i que volen treure un concurs per a la seva instal·lació, però després s’abstenen en el punt de la proposta que ho demana. És incoherent, tacticista i preelectoral.”

Baiget ha criticat que “el govern municipal manté viu el conveni de coordinació signat l’any 1999 entre la Paeria i el departament d’Interior en què l’Ajuntament de Lleida renunciava al patrullatge preventiu fora del cas urbà –en zones agrícoles i nuclis agregats- ni com a titular ni com a col·laborador, i l’única cosa que fa és demanar més mossos mentre s’inhibeix en la seguretat.”

De totes maneres, Baiget ha valorat positivament l’aprovació de la proposta, atès que el veïnatge de l’Horta ha explicitat en més d’una ocasió la percepció d’inseguretat davant robatoris que ha patit en els últims temps i la reclamació de càmeres i de més patrulles.

Claus perillosos al riu
D’altra banda, ERC-Avancem ha tornat a reclamar que es retirin desenes de claus perillosos que sobresurten de les tanques de fusta que marquen el perímetre del camí del riu. Ha passat un mes des de l’aprovació en comissió de la demanda i el govern municipal no ha fet res per solucionar-ho.