ERC-Avancem defensa al ple de la Paeria una moció per millorar la seguretat a la N-240

Grup Municipal
Demana la desviació de camions entre les Borges i Lleida-Soses i no renovar la concessió de l’AP-2

El grup municipal d’ERC-Avancem insta la Paeria a demanar al Ministeri de Foment la no renovació de la concessió de l’AP-2 al seu venciment, a l’agost de 2021. Els republicans ho demanaran en una moció al ple d’aquest divendres, en què també reclamen a la Generalitat que durant aquest dos anys i mig que falten per al venciment obligui els camions –de manera transitòria i urgent- a desviar-se de l’N-240 a la AP-2 entre les Borges Blanques i Lleida-Soses, i que se’n demani una bonificació.

ERC-Avancem recorda que a l’agost de 2018 es va desviar, amb bons resultats, els camions de manera obligatòria en el tram de l’N-240 de Les Borges Blanques – Montblanc - Pla de Santa Maria amb bonificacions entorn del 50%, però en canvi, inexplicablement, no es va incloure el tram les Borges Blanques – Lleida/Soses, que és el més transitat i el que té més accidents. A més, l’N-240 es troba prop del límit de la seva càrrega de trànsit, mentre que el tram de l’AP-2 que transcorre en paral·lel suporta un trànsit cinc cops inferior a la seva capacitat.

D’altra banda, ERC-Avancem demana que, mentre el Ministeri de Foment no tingui els resultats d’un estudi encarregat per millorar la seguretat de l’N-240 -previstos per al juny de 2020- executi les mesures més urgents i ja pressupostades per millorar la seguretat de la via, com són les rotondes de Juneda.

Per últim, la moció demana al Ministeri de Foment que realitzi l’estudi informatiu per millorar la permeabilitat a l’AP-2 una vegada alliberada, en concret, nous accessos a Juneda/Castelldans i Artesa de Lleida/Puigvert.