Demanem que en l’últim ple de la Paeria es permeti el debat de totes les mocions registrades per entitats

Grup Municipal
Regidors de la Paeria amb veïns de la Plataforma Mariola 20.000
Tres mocions, entre elles, una de la Plataforma Mariola 20.000, s’han quedat fora de l’ordre del dia

Els grups municipals d’ERC-Avancem, PdeCat, la Crida-CUP i el Comú han registrat aquest dimarts a l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana (OMAC) de Lleida un assumpte d’urgència per demanar que totes les mocions d’entitats registrades en temps i forma puguin ser debatudes al ple de divendres, ja que és l’últim del mandat. Tres mocions de la ciutadania s’han quedat fora de l’espai reservat a mocions d’entitats i no s’ha permès entrar-les a l’ordre del dia del ple corresponent al mes d’abril perquè ja n’hi ha dues com preveu el cartipàs.

La regidora d’ERC-Avancem Núria Marín considera que “és un acabament nefast i de molt poc compromís amb la ciutadania el fet de no deixar entrar aquestes mocions, més quan els grups polítics no en presentem i hem demanat que puguem cedir-los el nostre torn de paraula. És el govern de la Paeria qui ens obliga a presentar aquest recurs d’urgència”, una possibilitat que preveu el cartipàs.

Marín afirma que “els grups som els representants de la ciutadania i per això defensem la seva veu. No s’entén aquest bloqueig i la manca d’ètica d’acabar el mandat d’aquesta manera”.

En total, han quedat tres mocions fora, que són les que es demana que es debatin durant l’últim ple: una de la Plataforma Mariola 20.000 que reclama un calendari de l’execució del projecte, un pla integral al barri i garanties per a les famílies afectades per l’enderrocament d’habitatges; una altra moció de la plataforma de veïns del barri de l’Escorxador contra el sentit únic del carrer Lluís Companys; i una altra d’Amnistia Internacional-Greenpeace-Oxfam Intermón per la suspensió de la venda d’armes espanyoles a la coalició saudita que intervé al Iemen.