Esquerra, Junts per Cat-Lleida i el Comú comencen les reunions a tres per definir les polítiques del futur govern

Es basen en cinc eixos: la Lleida saludable, justa, propera, connectada i compromesa

Els grups municipals d’Esquerra Republicana de Catalunya, Junts per Catalunya-Lleida i el Comú de Lleida a la Paeria han començat aquest dimarts les reunions a tres bandes per consensuar les línies programàtiques del futur govern municipal –malgrat el Comú encara no ha decidit si entrarà a l’executiu-. Les trobades s’han estructurat en base als cinc eixos del pentàgon del programa d’ERC: la Lleida saludable, justa, propera, connectada i compromesa.

Esquerra celebra la bona sintonia amb Junts per Catalunya-Lleida i el Comú i destaca que les tres formacions tenen moltes coincidències programàtiques i, per tant, això està facilitant l'entesa en el procés de confecció de les accions de govern.
En la primera reunió, a la qual han assistit els regidors d’ERC Jaume Rutllant i Montse Pifarré, els grups han parlat de les àrees relacionades amb la Lleida saludable: salut, hàbits saludables i esport, dret a una mort digna, cementiris i serveis funeraris.

Els tres grups consideren que cal impulsar polítiques transversals en l’àmbit de la salut adreçades a tota la ciutadania, en especial atenció als col·lectius vulnerables. Entre les accions que es duran a terme, es treballarà per fomentar l’esport escolar i de base, el femení i l’inclusiu, amb l’objectiu de facilitar la pràctica esportiva. També es facilitarà l'accessibilitat i la informació sobre la disponibilitat dels equipaments municipals i es garantirà el manteniment dels espais públics.

Des d'Esquerra s'aposta per la coordinació entre administracions per tal de donar el millor servei als ciutadans de forma eficient. En aquesta línia, la Paeria i la Diputació, que actualment subvencionen programes per a reduir l'obesitat a través de programes puntuals, es podrien alinear amb el departament de Salut per afrontar el repte de l'obesitat infantil de forma integral, apostant de forma decidida per la prevenció a les escoles i l'atenció primària, garantint espais oberts per a la pràctica de l'activitat física a tota els barris, amb l'obertura dels patis escolars i l'ampliació de l'oferta per a tots els col·lectius.

En la segona reunió del dia, els regidors d’ERC Jaume Rutllant, Regina Cairol i Sandra Castro han tractat l’àmbit de la Lleida justa. En concret, s’han plantejat les polítiques que es faran en benestar social, diversitat i ciutadania, posant especial èmfasi en la defensa del feminisme i el col·lectiu LGTBIQ+, cooperació i solidaritat, i jovent.

Els tres grups volen augmentar els recursos dedicats a l'àrea de serveis socials. També han acordat incrementar els habitatges per a casos d'emergència social per lluitar contra els desnonaments. De fet, avui mateix, alguns regidors d'ERC han mediat en un cas de desnonament per garantir un sostre digne a la persona afectada.

Les reunions de dimecres aniran al voltant de la Lleida propera i connectada, mentre que dijous es tancarà la ronda de reunions amb la Lleida compromesa.