Esquerra, JuntsxCat-Lleida i el Comú proposen rebaixar un 4% el sou dels càrrecs electes i directius de la Paeria

Els tres grups estan ultimant una proposta d’acció de govern, que hauran de validar la setmana vinent els òrgans de decisió i les assemblees locals

L’equip negociador d’Esquerra Republicana de Catalunya s’ha reunit aquest divendres amb representants de Junts per Catalunya-Lleida i el Comú de Lleida per començar a redactar un document unitari de proposta d’actuació amb els acords programàtics que s’han anant consensuant durant tota la setmana. El document es presentarà als òrgans de decisió de cada grup polític per validar-lo, si s’escau. En el cas d’ERC, l’assemblea local de Lleida que es farà dimarts al vespre tindrà l’última paraula.

La regidora d’ERC, Jordina Freixanet, ha destacat l’intens treball dels últims dies per definir l’acció de govern i ha assegurat que el resultat és molt satisfactori: “Ha estat una setmana d’intenses negociacions per treballar molt a fons la coincidència programàtica dels tres grups, dividit en cinc àrees, per intentar concloure un document escrit a tres, on trobem el màxim de consens possible i on treballem les bases d’un programa d’actuació municipal per als propers quatre anys a l’Ajuntament de Lleida.”

Pel que fa a l’àmbit econòmic, Freixanet ha explicat que hi ha hagut un acord gairebé unànime de fer una proposta de rebaixa d’un 4% de les retribucions als càrrecs electes i directius: “Creiem que l’ajuntament està clarament endeutat, hem de ser curosos i ser exemplars en la contenció de la despesa i aquesta mesura que pot semblar insignificant suposa un estalvi de 100.000 euros, amb els quals es poden fer moltes coses.” Així, afirma que “els servidors públics estan al servei de la ciutadania i cal estar amatents a la realitat social.”

En aquesta última fase de negociació, els tres grups definiran l’estructura del govern, el repartiment de responsabilitats i l’organització municipal. S’espera que el ple del cartipàs es podrà celebrar a finals de la setmana vinent o la primera setmana de juliol.