ERC exigeix a Ros el detall de la despesa en comunicació i difusió

Els republicans sospiten que es destinen a aquestes partides més diners dels que tenen pressupostats i exigeixen a l’alcalde més transparència en la gestió d’aquests recursos
El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria ha reclamat avui a Àngel Ros, alcalde de Lleida, que els lliuri tota la informació referida a la partida de despeses de Comunicació i Difusió. Els republicans sospiten que s’hi destinen més diners dels que figuren als contractes amb les empreses de comunicació i exigeixen a l’alcalde total transparència en aquesta despesa.

Carles Vega, president d’ERC-Avancem, recorda a Ros que està esperant aquesta documentació des de principis del 2016, “fins i tot hi ha una resolució de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la informació Pública (GAIP) que obligava al Govern del consistori a presentar aquesta documentació abans del 31 de juliol d’enguany, documentació que encara no se’ns ha facilitat. Per tant, no entenem tant secretisme a no ser que no s’estiguin fent bé les coses i se’ns vulgui amagar alguna cosa” apunta el regidor.

Vega recorda que les resolucions de la GAIP són vinculants i s’haurien de complir dins dels terminis que la comissió fixa. “Ja fa mesos que denunciem la manca de transparència de l’equip de govern municipal i el seu poc interès real en el tema. Portem més de sis mesos de retard esperant els resultats de les auditories a les empreses concessionàries, per culpa que no han lliurat tota la documentació que se’ls ha requerit i que havien de fer efectiva abans de finalitzar l’estiu, i encara és hora que sentim l’alcalde reclamant-los-la”, lamenta Vega.

L’edil independentista recorda a l’alcalde que si les empreses concessionàries no faciliten la documentació que se’ls reclama, podrien estar incomplint el contracte que tenen amb el consistori. “Queda doncs demostrat el poc interès per part de l’equip de govern de garantir uns serveis municipals de qualitat, ja que no exerceix cap tipus de seguiment sobre les empreses concessionàries ni cap control sobre la qualitat del servei que ofereixen, permetent-los inclús sovint incomplir els contractes que tenen amb la Paeria”, finalitza el regidor.