ERC reivindica el Centre d’Interpretació del 1707 al Roser

Parador el Roser
El grup municipal d’ERC-Avancem a la Paeria demanarà aquest dijous, a la Comissió Informativa de les Polítiques de drets i serveis a les persones, que s’iniciïn els tràmits per a la creació del Centre d’Interpretació del 1707. Pels republicans aquest Centre, ha de servir per preservar la memòria de l’esdeveniment més cruel de la història de Lleida, en el qual recordem més de set-cents lleidatans i lleidatanes van ser assassinats per defensar la ciutat de Lleida de la invasió de Felip V.

Segons Núria Marín, regidora del grup municipal, aquest Centre s’hauria d’integrar en l’oferta global del Parador de Turisme, i hauria de servir no solament per explicar la historia de l’edifici, sinó com era aquella Lleida dins d’una Catalunya amb institucions i cultura pròpies. “El Roser continua tenint un alt valor simbòlic i emotiu per a molts i moltes lleidatanes, els quals diada rere diada, el pelegrinem reafirmar la voluntat de supervivència de la nació i a retre un emotiu homenatge als defensors de la ciutat i a tots aquells que moriren en el setge i en els episodis repressius posteriors”, explica Marín.

Els republicans també demanen que aquest centre d’interpretació s’equipi amb les més noves tecnologies per recrear la Lleida del 1707. “També hauríem de proposar i treballar amb els Departaments pertinents de la Generalitat per tal de impulsar des de l’Ajuntament de Lleida una ruta turística que s’estendrà per tota Catalunya, on s’explicarà la caiguda de Catalunya a mans dels borbons a través de diferents centres d’interpretació ubicats en edificis emblemàtics que van ser escenari, fins a l’any 1714, d’alguns dels episodis més significatius d’aquella època negra per al país”, diu Marín.

Finalment el grup municipal també demana que s’habiliti partida pressupostària al pressupost de 2018 per poder portar a terme aquestes actuacions.