Lleida

Totes les notícies


La ràpida digitalització de la Paeria ha facilitat l’adaptació al context de crisi per la Covid-19

En aquest període s’ha avançat en eines i gestions digitals, que ha desenvolupat la Regidoria de Govern Obert i Qualitat Democràtica i Institucional, tant en el funcionament intern com en la relació amb la ciutadania. L’increment exponencial del tràfic online ha comportat implementar més mesures de seguretat, així com actualitzar la informació, sobre les actuacions entorn a l’evolució de la Covid i pel que fa a Transparència. La pandèmia del coronavirus ha accelerat la digitalització de l’Ajuntament de Lleida per adaptar-se al nou context. Des del mes de març, la Regidoria de Govern Obert i Qualitat Democràtica i Institucional ha intensificat les actuacions per donar resposta a la realitat davant l’estat d’alarma decretat per la Covid-19 i a les etapes posteriors que s’han anat succeint. La tinent d’alcalde Jordina Freixanet ha assegurat que s’ha fet un esforç molt important per atendre les necessitats sorgides arran de la crisi sanitària, tan en el funcionament intern municipal com en la relació amb la ciutadania, per habilitar eines i tràmits en línia i que afavorissin la gestió. Els departaments municipals s’han hagut de dotar de serveis digitals i tecnologia per seguir funcionant i prestar l’atenció corresponent. Per fer-ho possible, s’ha reforçat la infraestructura dels escriptoris virtuals, s’han habilitat instruments de treball col·laboratiu i se n’ha fet formació. S’han generat òrgans de govern telemàtics per seguir operant, amb els plens municipals, les comissions informatives, els Consells de Zona, taules rodones, etc. El suport informàtic s’ha intensificat en els tràmits telemàtics, per solucionar incidències i donar sortida a expedients tramitats digitalment. Les Entitats Municipals Descentralitzades de Raimat i Sucs han formalitzat diverses autoritzacions, comunicacions i atencions, d’acord a les seves necessitats. L’increment exponencial del tràfic online ha comportat implementar més mesures de seguretat, així com amb la protecció de dades.

Freixanet: “El teletreball ha vingut per quedar-se i n’hem d’aprendre dels avantatges que ens dona"

Un 23,5% dels treballadors que han fet ús del teletreball a la Paeria opinen sobre com s’ha de regular en el futur. Gairebé la totalitat opina que ha de ser una opció voluntària i la majoria creu que en farà ús. La valoració de l’experiència del teletreball durant el confinament és altament positiva, en qualificar-la amb un 4,18 en una escala de l’1 al 5.   Un total de 141 treballadors de l’Ajuntament de Lleida han participat en l’enquesta elaborada per la Direcció de Recursos Humans i la Coordinació d’Organitzacions i Polítiques Digitals, que ha de contribuir a la redacció d’una proposta per regular el teletreball entre el personal laboral de la corporació municipal. Aquesta xifra representa una participació del 23,5% del total d’empleats públics que han desenvolupat les seves tasques des dels seus domicilis durant l’estat d’alarma. Cal recordar que des de l’inici de la pandèmia, 600 treballadors han pogut fer ús del teletreball amb els escriptoris virtuals, situant l’Ajuntament de Lleida al capdavant de les administracions públiques en digitalització, dins de les mesures de lluita contra la Covid-19, i garantint l’activitat de la institució, en poder accedir de forma remota a totes les aplicacions i unitats de la xarxa interna de la Paeria. Les regidories en què hi ha hagut més participació han estat les de Recursos Municipals i Hisenda, seguida de la de Polítiques per als Drets Socials i la de Govern Obert. En conjunt, s’han recollit 108 reflexions i 33 propostes de redactat concret. Les respostes a les preguntes del sondeig han estat bastant uniformes. 140 opinen que el teletreballat ha de ser una opció voluntària; 136 creuen que en faran ús en algun moment, si es manté, i 140 dels 141 enquestats ja n’han fet ús d’aquest model de treball durant el confinament. L’experiència d’aquests tres mesos de teletreball és qualificada d’altament positiva, en obtenir una mitjana de 4,18, en una escala de l’1 al 5.