Lleida

Totes les notícies


La Paeria regula el teletreball per al seu personal

Freixanet destaca l’aportació de les treballadores i treballadors al nou reglament així com el consens dels sindicats de la corporació que ha permès validar-lo. L’Ajuntament de Lleida ha enllestit la Instrucció per la qual es regula la prestació de serveis en la modalitat de teletreball per al seu personal. La tinenta d’alcalde, Jordina Freixanet, ha mostrat la seva satisfacció per l’acord que ha fet possible tancar el document, que ha estat “fruit de la negociació col·lectiva i validat definitivament pel conjunt de sindicats de la corporació municipal”. A més, ha subratllat que s’han tingut en compte els resultats de l'enquesta que es va fer arribar als treballadors i treballadores amb l’objectiu que poguessin valorar la seva experiència sobre el teletreball en els primers mesos de la pandèmia i així aportar propostes i suggeriments, alguns dels quals han estat incorporats. El document recull la redacció del nou article 47.bis de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic, recentment aprovat.  El reglament contempla 3 opcions de teletreball: - Voluntari. - Ocasional. S'inclou l’opció de pares i mares amb fills menors que puntualment resultin confinats.  - Obligatori com a mesura de reorganització interna excepcional derivada de situacions d’emergència sanitària, confinament o altres situacions anàlogues. En els pròxims dies, es trametran els documents annexes a la instrucció i, a partir de l'1 de novembre, caldrà que tothom regularitzi la seva situació de teletreball documentalment d'acord amb la nova instrucció. Tot i que la instrucció té per objectiu regular el teletreball a l’Ajuntament de Lleida de forma permanent, Freixanet ha recordat que, amb l’actual situació sanitària i la normativa canviant, el teletreball està en aquests moments especialment indicat per als col·lectius vulnerables. “El teletreball es basa en la confiança i en la responsabilitat per part de tots i totes, en assolir objectius i capacitar-nos tecnològicament per treballar més en equip que mai, compartint projectes, idees, metodologies i aprenent-ne els uns dels altres”, ha ressaltat Freixanet.

La ràpida digitalització de la Paeria ha facilitat l’adaptació al context de crisi per la Covid-19

En aquest període s’ha avançat en eines i gestions digitals, que ha desenvolupat la Regidoria de Govern Obert i Qualitat Democràtica i Institucional, tant en el funcionament intern com en la relació amb la ciutadania. L’increment exponencial del tràfic online ha comportat implementar més mesures de seguretat, així com actualitzar la informació, sobre les actuacions entorn a l’evolució de la Covid i pel que fa a Transparència. La pandèmia del coronavirus ha accelerat la digitalització de l’Ajuntament de Lleida per adaptar-se al nou context. Des del mes de març, la Regidoria de Govern Obert i Qualitat Democràtica i Institucional ha intensificat les actuacions per donar resposta a la realitat davant l’estat d’alarma decretat per la Covid-19 i a les etapes posteriors que s’han anat succeint. La tinent d’alcalde Jordina Freixanet ha assegurat que s’ha fet un esforç molt important per atendre les necessitats sorgides arran de la crisi sanitària, tan en el funcionament intern municipal com en la relació amb la ciutadania, per habilitar eines i tràmits en línia i que afavorissin la gestió. Els departaments municipals s’han hagut de dotar de serveis digitals i tecnologia per seguir funcionant i prestar l’atenció corresponent. Per fer-ho possible, s’ha reforçat la infraestructura dels escriptoris virtuals, s’han habilitat instruments de treball col·laboratiu i se n’ha fet formació. S’han generat òrgans de govern telemàtics per seguir operant, amb els plens municipals, les comissions informatives, els Consells de Zona, taules rodones, etc. El suport informàtic s’ha intensificat en els tràmits telemàtics, per solucionar incidències i donar sortida a expedients tramitats digitalment. Les Entitats Municipals Descentralitzades de Raimat i Sucs han formalitzat diverses autoritzacions, comunicacions i atencions, d’acord a les seves necessitats. L’increment exponencial del tràfic online ha comportat implementar més mesures de seguretat, així com amb la protecció de dades.

La Paeria constitueix el grup de treball del Pacte Social per Lleida amb els sindicats CCOO i UGT

S’acordarà un nou document per aconseguir millores socials per la ciutadania pel període 2020-23, que està previst signar a finals d’any L’Ajuntament de Lleida ha constituït avui el grup de treball per a l’elaboració del nou Pacte Social de Lleida o Aliança estratègica social per al període 2020-23, un gran acord que impulsa la Paeria amb els sindicats majoritaris per tal d’acordar millores de tipus social per a tota la ciutadania i que ara es vincularà també a l’assoliment dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de Nacions Unides. La reunió, que s’ha celebrat telemàticament, ha comptat amb la participació per part del govern municipal de les tinents d’alcalde de Govern Obert i Qualitat Democràtica i Institucional, Jordina Freixanet, i d’Ocupació i Responsabilitat Social, Anna Campos, que en seran les impulsores per part de l’Ajuntament, mentre que part sindical han participat Cristina Rodríguez i Josep Rodríguez de CCOO i Jose Luis Aguilà i Ramon Moreno de l’UGT. La trobada ha servit per a constituir el grup de treball per a la revisió de l’acord, establir el funcionament de les reunions, que seran setmanals i telemàtiques, i per a valorar i compartir l’experiència global d’aquesta iniciativa. Els àmbits que es treballaran en les successives trobades seran els d'ocupació i responsabilitat social; pobresa energètica i habitatge; igualtat de gènere i educació; gent gran i cohesió social; cultura; mobilitat; joventut; esports; participació; gestió de serveis públics i noves tecnologies. La previsió és poder firmar el nou acord a finals d’any, cap al mes de novembre. Els participants en la trobada han valorat molt positivament que es torni a engegar el Pacte i han destacat la necessitat d’aprofitar la crisi de la Covid per a repensar la societat i ajudar les persones. L’anterior pacte va assolir un 86% de compliment de les mesures plantejades i durant la reunió s’ha parlat també de la conveniència de potenciar-ne el seguiment i l’avaluació compartida.

Freixanet: “El teletreball ha vingut per quedar-se i n’hem d’aprendre dels avantatges que ens dona"

Un 23,5% dels treballadors que han fet ús del teletreball a la Paeria opinen sobre com s’ha de regular en el futur. Gairebé la totalitat opina que ha de ser una opció voluntària i la majoria creu que en farà ús. La valoració de l’experiència del teletreball durant el confinament és altament positiva, en qualificar-la amb un 4,18 en una escala de l’1 al 5.   Un total de 141 treballadors de l’Ajuntament de Lleida han participat en l’enquesta elaborada per la Direcció de Recursos Humans i la Coordinació d’Organitzacions i Polítiques Digitals, que ha de contribuir a la redacció d’una proposta per regular el teletreball entre el personal laboral de la corporació municipal. Aquesta xifra representa una participació del 23,5% del total d’empleats públics que han desenvolupat les seves tasques des dels seus domicilis durant l’estat d’alarma. Cal recordar que des de l’inici de la pandèmia, 600 treballadors han pogut fer ús del teletreball amb els escriptoris virtuals, situant l’Ajuntament de Lleida al capdavant de les administracions públiques en digitalització, dins de les mesures de lluita contra la Covid-19, i garantint l’activitat de la institució, en poder accedir de forma remota a totes les aplicacions i unitats de la xarxa interna de la Paeria. Les regidories en què hi ha hagut més participació han estat les de Recursos Municipals i Hisenda, seguida de la de Polítiques per als Drets Socials i la de Govern Obert. En conjunt, s’han recollit 108 reflexions i 33 propostes de redactat concret. Les respostes a les preguntes del sondeig han estat bastant uniformes. 140 opinen que el teletreballat ha de ser una opció voluntària; 136 creuen que en faran ús en algun moment, si es manté, i 140 dels 141 enquestats ja n’han fet ús d’aquest model de treball durant el confinament. L’experiència d’aquests tres mesos de teletreball és qualificada d’altament positiva, en obtenir una mitjana de 4,18, en una escala de l’1 al 5.

L’Ajuntament de Lleida, capdavanter en transparència

És la segona capital de província catalana amb l’índex més alt de qualitat i accessibilitat a la informació pública, després de Barcelona, en el rànquing Infoparticipa que elabora anualment la UAB La Paeria referma el seu compromís amb la transparència i les bones pràctiques de comunicació pública per sisè any consecutiu La tinent d’alcalde Jordina Freixanet indica que en el conjunt de les administracions públiques encara “tenim molta feina per fer, perquè la informació sigui més fàcil de localitzar, més senzilla d’entendre, se’n puguin explotar les dades des de múltiples formats i sigui interoperable” L’Ajuntament de Lleida ha assolit, un any més, els màxims nivells de transparència i qualitat de la informació pública en l’estudi Infoparticipa, que realitza el laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural de la Universitat Autònoma de Barcelona. En l’edició 2019 d’aquest rànquing, la Paeria assoleix un 97,2%, només superat per l’Ajuntament de Barcelona, que es troba en primera posició amb un 100%. L’Ajuntament de Girona aconsegueix un 81,25%, la mateixa puntuació que l’Ajuntament de Tarragona. En l’edició de 2019, l’anàlisi ha disminuït el nombre d’indicadors però ha incrementat l’exigència pel que fa a la qualitat, facilitat, actualització i comprensibilitat de la informació que, mitjançant les webs, es faciliten a la ciutadania. L’Ajuntament de Lleida reuneix la puntuació i els requisits per aconseguir, de nou, el segell Infoparticipa 2019. La Covid-19 ha fet que aquest any s’hagi endarrerit la reunió del consell cerficador i la data de lliurament de les distincions. La segona tinent d’alcalde i regidora de Govern Obert, Qualitat Democràtica i Institucional, Jordina Freixanet, ha indicat que “sempre és una bona notícia rebre guardons en matèria de transparència”, però malgrat això “tenim molta feina per fer en els pròxims anys en el conjunt de les administracions públiques, perquè la informació sigui més fàcil de localitzar, més senzilla d’entendre, se’n puguin explotar les dades des de múltiples formats i sigui interoperable”.

La Paeria aplica mesures preventives excepcionals per evitar la propagació del Covid-19 a Lleida

Del 13 al 27 de març es tanquen totes les Escoles Bressol, les Llars de jubilats, les instal·lacions esportives i la Biblioteca Municipal de Pardinyes Se suspenen tots els actes públics i privats organitzats a Lleida amb un aforament de més de 1.000 persones o, si és inferior, limitant a 1/3 la seva capacitat, entre d’altres mesures Es recomana evitar els desplaçaments personals a l’ OMAC i OGAT L’ alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha dictat dos decrets que estableixen mesures preventives excepcionals per evitar la propagació del COVID-19 a Lleida en compliment de l’ acord de la Generalitat. Després de convocar una Junta de Portaveus extraordinària on ha informat els representants dels grups municipals del contingut del decret, l’alcalde ha exposat les accions que preveu el decret amb “l’ objectiu de anar aplicant les circumstàncies específiques a Lleida en funció de les decisions que adoptin l’ Estat i la Generalitat i aplicar els protocols avalats per la comunitat científica aplicant el sentit comú i la responsabilitat”. Les mesures que es determinen per decret són les següents: - Es tanquen i queda suspesa l’activitat de les Escoles Bressol Municipals en coherència amb l’acord de Govern anunciat per la Generalitat de Catalunya. Aquesta suspensió tindrà efectes des de demà (13 de març) i durarà fins que el departament d’Educació de la Generalitat mantingui el tancament preventiu dels centres escolars d’educació infantil i primària. - Es tanquen totes les llars de jubilats de Lleida, les instal·lacions esportives municipals i la Biblioteca de Pardinyes Pel que fa als actes públics i privats, es manté vigent l’acord de la Generalitat que suspèn, inicialment entre el 13 i 27 de març, aquesta tipologia d’activitats organitzades a Lleida amb un aforament de més de 1.000 persones o inferior. En aquest cas es limita l’aforament a 1/3 de la seva capacitat. A més a més, l’ Ajuntament de Lleida també suspèn temporalment, per un període de quinze dies: - Els mercats de dijous i dissabte (Camp d’Esports i Barris Nord) i el de diumenge (rambla de Ferran) - Tots els espectacles culturals en equipaments municipals - Totes les activitats extraescolars organitzades per l’Ajuntament de Lleida - Totes les activitats públiques organitzades per l’Ajuntament a les ludoteques, llars de jubilats, Joventut, Centres Cívics, Escola d’Art Municipal, Conservatori Municipal de Música, Aula Municipal de Teatre, Casal de la Dona i resta de sales municipals.

L’equip de govern presenta un pla d’accions per a l’Horta més ambiciós que el del PSC

Li retreu la convocatòria d’un ple, quan hi ha espais i òrgans de debat més efectius per tractar-ho El govern de la Paeria ha defensat avui la seva proposta d’actuacions per a l’Horta de Lleida, que, segons ha destacat el regidor Joan Ramon Castro, millora clarament els acords plantejats pel grup del PSC, que ha forçat la celebració demà d’un ple monogràfic. El regidor de Mobilitat, Vialitat, Trànsit i Horta ha criticat el menysteniment que suposa per la Comissió de l’Horta el fet de no dur a terme el debat en aquest fòrum, o en altres espais participatius, i ha incidit en què “les demandes que han proposat els socialistes es queden curtes, són insuficients. Demanen que fem en set mesos el que no han fet en quaranta anys”. I ha afirmat que l’Horta no ha de servir per treure rèdit polític, sinó per destacar aquesta zona diferencial i singular de Catalunya perquè les persones que hi viuen i hi treballen decideixin sobre els seus usos i futur. Castro ha estat acompanyat per la segona tinent d’alcalde i portaveu del govern, Jordina Freixanet, i pel tercer tinent d’alcalde i regidor de Transició Ecològica, Sergi Talamonte. El tinent d’alcalde ha recordat que “qui porta no fent cas durant 40 anys l’Horta és qui ara demana una vareta màgica i el que demana qui viu a l’Horta són solucions, no postureig polític”. Talamonte ha coincidit en què no caldria el ple de demà, ja que les propostes s’haurien d’haver debatut a la Comissió específica de l’Horta. En la mateixa línia, Freixanet ha matisat que el Ple pot debatre el model de l’Horta per als pròxims anys, però que moltes de les propostes són competència de l’alcalde i no del Ple. Reconeixent el dret legal de celebrar-ho, no considera que sigui la millor forma d’arribar a un consens, donat que hi ha diversos òrgans de participació als quals s’haurien pogut remetre, com fòrums, comissions, tallers, consells de zona... i no el ple. Castro ha fet un repàs a algunes les mesures que preveu el govern municipal per l’Horta i que contrasten amb la proposta “clarament insuficient” del PSC.

La Paeria posa en marxa el web Pressupostos Oberts

La gestió del pressupost municipal des del 2017 i més de 60.000 factures tramitades els darrers tres anys, en un nou web més usable i que permet treballar les dades L’Ajuntament de Lleida posa avui en marxa un nou portal, Pressupostos Oberts, que permet consultar la gestió dels comptes municipals des del 2017 i el llistat de les factures tramitades des de llavors. La tinent d'alcalde i regidora de Govern Obert, Qualitat Democràtica i Institucional, Jordina Freixanet, ha explicat que en el nou web el contingut es mostra d’una manera molt més usable i entenedora respecte a la publicació de les dades que es realitzava anteriorment: "permet fer cerques, treballar la informació i exportar-la en altres formats com l'Excel. A més, es posa a l’abast de tothom de manera immediata la relació de factures, que s’aniran carregant diàriament tan bon punt s’hagi completat la seva gestió". L'edil ha remarcat que es fa una aposta clara perquè la informació sigui més comprensible per a la ciutadania. Ha assenyalat que, a l'hora de publicar els continguts, es té en compte la protecció de les dades personals i la reserva que requereixen certs àmbits de gestió, com ara serveis socials.  La regidora de Participació i Lluita contra la Corrupció, Elena Ferre, ha manifestat que el nou web forma part de les polítiques de govern obert i transparència que està implementat la Paeria amb l’objectiu de reforçar els vincles que l'uneixen amb la ciutadania per establir una major transparència, participació, diàleg, col·laboració i retiment de comptes. "La pàgina amplia la funció de fiscalització de l’acció de govern que s’ha d’exercir per part de la societat civil. Així mateix, el lloc web, a banda de la ciutadania en general, pot útil per a experts i estudiosos de diferents matèries que precisin dades sobre gestió pressupostària en l’administració local o bé la informació específica de l’Ajuntament de Lleida", ha indicat Ferre.

L'escriptor Josep Vallverdú, Fill predilecte de la ciutat de Lleida

Els grups aproven el compte general de l’any 2018 El ple de l’Ajuntament demana per unanimitat que el tren d’alta velocitat low cost AVLO pari a l'estació de Lleida-Pirineus   El Ple de l’Ajuntament de Lleida ha aprovat avui, amb el suport unànime de tot el consistori, el nomenament de l’escriptor Josep Vallverdú com a fill predilecte de la ciutat. L’alcalde, Miquel Pueyo, ha glossat la figura de l’intel·lectual ponentí, de 96 anys, del qual ha destacat la seva tasca en diferents àmbits, com un dels escriptors més prolífics en llengua catalana, amb una especial dedicació a la literatura infantil i juvenil; com intel·lectual, amb una gran producció en forma d’articles, assajos i conferències; com a docent; i com a ambaixador de Lleida, la seva ciutat natal, i de la literatura catalana en general.  “En totes i cadascuna d’aquestes facetes no només ha fet una defensa del català com a llengua de prestigi sinó que l’ha situada amb la seva obra en un nivell molt alt. Per a tots aquells que l’hagin llegit, resulta obvi que és una persona que reuneix uns alts valors personals, cívics i ètics”, ha assenyalat el paer en cap. Aprovació del compte general de l’Ajuntament de Lleida de l’any 2018 El ple ha aprovat definitivament el compte general de l’Ajuntament de Lleida corresponent a l’any 2018. Es tracta d’un conjunt de documents que recullen la situació patrimonial, financera i pressupostària de l’Ajuntament i de tots els ens públics que en depenen. Ha estat aprovat amb el vot favorable de tots els grups excepte el PP, que s’ha abstingut. La tinent d’alcalde de Recursos Municipals, Hisenda i Salut, Montse Pifarré, ha justificat que no s’hagi portat a aprovació fins ara per la necessitat d’aclarir l’estat comptable de l’Empresa Municipal d’Urbanisme, ja que el Compte General ha de mostra una imatge fidel de la situació real. “Quan vam entrar al govern, inexplicablement no s’havia aprovat el Compte General perquè no estaven aprovats els comptes de l’EMU.