Lleida

Totes les notícies


Els resultats de l'enquesta sobre el 2016 facilitats aquest any no concorden amb els de l'any passat

ERC-Avancem insta a obrir un expedient a Moventis per la manipulació de l’enquesta de satisfacció dels usuaris de bus

Reclama a la Comissió d’urbanisme que es depurin responsabilitats El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem reclama que s’obri un expedient informatiu a Autobusos de Lleida Moventis, l’empresa concessionària que gestiona el servei d’autobús urbà a Lleida, per manipular els resultats de l’enquesta sobre l’Índex de Satisfacció dels Consumidors de l’any 2016. També demana que es depurin les responsabilitats que s’escaiguin. Així ho ha sol·licitat a la Comissió informativa de polítiques de la gestió i promoció de la ciutat i la sostenibilitat que se celebrarà el proper divendres. A més, ERC-Avancem ha sol·licitat una còpia de la documentació original de l’enquesta que Moventis va subcontractar a l’empresa auditora Apolda. El portaveu del grup, Josep Maria Baiget, explica: “volem comprovar fefaentment les dades presentades en l’informe que Moventis va fer públic a la Comissió de serveis públics externalitzats per aclarir per què no concorda la informació sobre la satisfacció dels usuaris de bus d’aquest any amb la que se’ns va facilitar l’any passat.” “La manipulació dels resultats per pujar la nota del servei és, al nostre entendre, intencionada ja que s’han modificat 10 dels 14 ítems, un fet molt greu que cal restablir”, conclou Baiget. D’altra banda, ha insistit que “la Paeria hauria d’exercir més control sobre les empreses concessionàries a les quals externalitza serveis.”  

ERC-Avancem denuncia que Moventis ha falsejat l’enquesta de satisfacció dels usuaris per pujar la nota del servei

Els republicans han detectat que les xifres del 2016 que va facilitar l’any passat i les d’aquest any no concorden El grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem a la Paeria denuncia que Autobusos de Lleida Moventis, l’empresa concessionària que gestiona el servei d’autobús urbà a Lleida, ha falsejat els resultats de l’enquesta comparativa sobre l’Índex de Satisfacció dels Consumidors de l’any 2016 amb l’objectiu que la valoració del servei dels ciutadans sembli més alt. El portaveu del grup, Josep Maria Baiget, alerta que les dades de l’enquesta del 2016 que l’empresa ha donat a conèixer aquest dimarts a la Comissió de Seguiment del Transport Públic no concorden amb les que va presentar l’any passat sobre el mateix exercici: “no es pot tractar d’un error, ja que s’han rebaixat els valors de 10 dels 14 paràmetres de l’enquesta del 2016, de manera que amb les xifres maquillades no es veu tanta diferència entre les valoracions del 2016 i el 2017, malgrat que en l’últim exercici encara són lleugerament inferiors.  Baiget conclou: “L’enquesta és l’única eina que tenim per conèixer la qualitat del servei i amb aquest nyap l’empresa ens volen fer creure que el servei d’autobusos està més ben valorat pels usuaris del que ho està en realitat.” També denuncia que “la Paeria no exerceix prou control sobre les empreses concessionàries a les quals externalitza serveis” i reclama que l’enquesta d’Índex de Satisfacció dels Consumidors -que inclou paràmetres com la puntualitat, la freqüència, la neteja o la comoditat- la faci directament l’Ajuntament. D’altra banda, ERC-Avancem ha tornat a demanar que la línia especial que connecta el barri de la Bordeta i el Camp Escolar incorpori una nova parada a la rambla Doctora Castells per facilitar el transport d’alumnes cap a la zona dels instituts. Així mateix, ha insistit en augmentar la freqüència de pas d’autobusos a la L-6 entre la Bordeta i el Tanatori i en corregir les mancances de l’APP, que és poc precisa i no funciona correctament.