Lleida

Totes les notícies


Primera pedra de l’Escola de Pinyana – Balàfia

L’alcalde, Miquel Pueyo, ha celebrat que s’hagin començat les obres d’aquest equipament, una prioritat per a la Paeria amb una aportació d’1,2 milions d’euros. El nou centre es construirà per fases, paral·lelament a l’activitat educativa de Pinyana, i estarà enllestit al març de 2022, amb la fusió d’aquesta escola i la de Balàfia. El conseller Josep Bargalló ha participat en l’acte que s’ha fet al centre i després ha visitat l’escola Camps Elisis, per conèixer el seu avantprojecte d’ampliació Les escoles de Pinyana i de Balàfia han posat avui la col·locació de la primera pedra del que serà el seu nou centre educatiu, al solar on ara hi ha el de Pinyana. L’Ajuntament de Lleida aportarà 1,2 milions d’euros a la nova construcció, que desenvoluparà la Generalitat, després que ambdues administracions es comprometessin a tirar endavant amb aquest projecte, llargament reivindicat per les seves comunitats educatives. L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, ha destacat que aquesta era una “prioritat inajornable” per a la ciutat i, ha afegit, que l’educació no pot ser objecte de picabaralles o retards per les relacions entre les administracions. Ha dit que l’educació és un dels eixos prioritaris de l’equip de govern, pel que l’Ajuntament ha fet el possible per contribuir a fer realitat el nou edifici, que ha integrat els dos centres i que acollirà uns 400 nens i nenes. També ha parlat de importància de lluitar contra la segregació escolar i en favor de la igualtat d’oportunitats dels infants. “És una aposta de futur i un crit d’esperança”, ha continuat l’alcalde, ja que en un context de crisi sanitària, amb motius per estar frustrats i preocupats, “avui estem dient a la comunitat educativa i la societat lleidatana que hi ha un futur i que els agents implicats, professorat, infants i famílies, i administracions, hi som plegats”, ha assegurat. Pueyo ha incidit en què l’estructura de les escoles són l’equip de persones i que posar la primera pedra d’aquest nou centre comporta una part personal i emotiva per a les dues comunitats educatives implicades.