Totes les opinions

Carles Vega Castellví, President Grup Municipal ERC-Avancem a la Paeria de Lleida ​

UNA PAERIA COMPROMESA AMB EL REFERÈNDUM

Declaració institucional

Amb data i pregunta del referèndum ja conegudes, és el moment d’escalfar motors. I que els contraris  a la independència comencin a exposar els seus arguments, de forma rigorosa i racional. Els arguments contraris a la independència, perquè el que hem estat sentint fins ara són arguments contraris  al dret a decidir. A la democràcia. I arguments gens rigorosos ni racionals, que l’únic que pretenien era espantar la gent i desacreditar el procés: que no és legal, que és antidemocràtic, que busca tapar les vergonyes de la corrupció a Catalunya, que fomenta la confrontació, que du a un camí sense sortida.

SANEJAR UNS COMPTES AL LÍMIT DEL COL·LAPSE

La Generalitat obliga l’equip de govern de la Paeria a fer un Pla de sanejament. Això passa quan el deute supera el que s’ingressa cada any. La Paeria ingressa uns 160 milions l’any i en deu entre 180 i 200, segons com es computi el deute del Parc Tecnològic. No és una qüestió tècnica, sinó un problema que afecta la capacitat d’inversió de l’Ajuntament. I feia temps que Ros estava avisat que això podia passar.

CONTRA L’HOMOFÒBIA, LA TRANSFÒBIA I LA BIFÒBIA

Dia internacional contra Homofòbia

El col·lectiu LGTBIQ, de Lesbianes, Gais, Transsexuals, Bisexuals, Intersexuals i Queers, assenyala el 17 de maig com a símbol de l’eliminació de l’homofòbia, la transfòbia i la bifòbia, ja que tal dia com aquest a l’any 1990 l’Assemblea General de l’OMS (Organització Mundial de la Salut) va suprimir l’homosexualitat de la llista de malalties mentals. No és una data, però, institucionalitzada, per això el col·lectiu vindica que l’ONU l’assenyali com a Dia Internacional Contra l’Homofòbia, per tal de denunciar, reflexionar i actuar contra aquesta discriminació.

CONSENS PER A LA RESIDÈNCIA PER A PERSONES SENSE LLAR

Antiga residència d’estudiants Pare Coll,

Fa uns dies es va saber que l’alcalde de Lleida té tancat un principi d’acord per a l’adquisició de l’antiga residència d’estudiants Pare Coll, per per fer-hi un centre residencial per a atenció de persones sense llar. Un decisió que ha pres Àngel Ros malgrat el posicionament contrari de veïns i comerciants de la zona.I és que la ubicació de l’alberg i centre de dia en aquest lloc no és vista com a gens idònia per part d’aquest col·lectiu ciutadà, que argumenta que el Centre Històric ja té prou equipaments destinats a les persones en risc d’exclusió.

Carles Vega, president del grup municipal ERC-Avancem

La inòpia, quin lloc més bonic per viure-hi

Ple Paeria

Ara fa uns dies, vaig publicar un article en aquest diari en el qual explicava la fugida enrere de l’equip de govern de la Paeria, que en el darrer Ple es desdeien de l’acord de remunicipialitzar la zona blava, firmat el novembre de 2015. En aquest article, explicava clarament que si la Paeria gestionés directament la zona blava, el dipòsit de vehicles i el servei de grua, suposaria un ingrés net per l’ajuntament de quasi 1.

ROS ES DESDIU DE L’ACORD DE REMUNICIPALITZAR LA ZONA BLAVA

zona blava

En el darrer ple, el govern municipal va votar contra una moció del nostre grup per a la municipalització immediata de la zona blava. La vam presentar per dos raons bàsiques: perquè portem gairebé un any de provisonalitat i perquè podia ser l’última oportunitat de resoldre-ho... Mentre siguem a l’Estat espanyol. Efectivament, en un any ni s’ha remunicipalitzat la gestió del servei d’aparcament regulat (més dipòsit de vehicles i grua), ni l’equip de govern ha fet marxa enrere tornat-lo a concessionar.

Carles Vega, president del grup municipal ERC-Avancem

Nous plantejaments contra la violència masclista

En les darreres setmanes, hem sabut que Dona Samaritana, una entitat que ofereix un servei d'allotjament i atenció a dones víctimes de violència masclista i als seus fills, aviat deixarà de rebre usuàries. Aquesta associació es defineix com una entitat sense afany de lucre per atendre i acollir dones en situació d'exclusió social o en risc de ser-hi, i que treballa en diferents àmbits per a promoure la inserció social i recuperació de la persona.

Carles Vega, president del grup municipal ERC-Avancem

Ocultar informació no és mentir?

Àngel Ros es queixava, a la seua conferència anual que organitza el Col·legi de Periodistes a Lleida, de la gran quantitat de peticions d’informació que li presentem quatre dels sis grups de l’oposició i de les 26 reclamacions que hem formulat davant la Comissió de Garantia del Dret a la Informació Pública (GAIP). Ho atribuïa a les noves formes polítiques, que han afectat –deia ell–  el debat municipal.

Factures pendents

En el darrer ple municipal, es va tractar la incorporació del romanent de 2016 i les despeses pendents de pagar al pressupost de 2017. Simplificant molt, podem dir que el romanent és el superàvit que té una administració a final d’any. I la Paeria, a final de l’exercici 2016, ha ingressat 5 milions més del que s’ha gastat. Perquè o bé s’ha ingressat més del que comptàvem o bé no s’ha executat tot el estava previst… O les dos coses, com ha passat aquí.