Totes les opinions

Jordina Freixanet, 2a tinent d'alcalde i regidora de Govern Obert, Qualitat Democràtica i Institucional i Mariama Sall, regidora de Persones, Comunitat i Agenda 2030

L’ECMU, una solució de ciutat

El passat 7 d’abril, el conseller de Treball, Afers Socials i Famílies, Chakir el Homrani, va ser a Lleida per firmar el protocol de col·laboració entre la Paeria i la Generalitat per a la construcció de l’Edifici Comunitari de Múltiples Usos –el que nosaltres anomenem ECMU– al barri de Pardinyes. Un edifici que permetrà posar solució a un problema històric del nostre territori. Un edifici comunitari que vol ser una solució de ciutat i al servei de tota la ciutat.

Ignasi Amor, regidor de Joventut, Festes i Tradicions i Activitat Física i Esport

Lleida, capital de l’art urbà

Per uns dies, Lleida serà la capital de l’art urbà. Del 10 al 18 abril se celebra el Pot Fest, el 1r Festival d'Art Urbà de Lleida. Durant 9 dies, 5 artistes de renom i reconegut prestigi ompliran d’art i color 500 m2 de murs del Centre Històric. Paral·lelament, s’organitzaran diferents activitats al voltant de la promoció i la difusió cultural d’aquesta disciplina. Entre els diferents corrents de l’art contemporani, l’art urbà és la disciplina que s’ha imposat amb més força en les ciutats més avantguardistes a nivell mundial.

Miquel Pueyo i París, Paer en Cap

Next Generation, el punt de partida per la recuperació econòmica

La pandèmia ens ha canviat els paradigmes i, en el marc de la voluntat europea de la recuperació col·lectiva de l’economia, estem convençuts que no ens podem quedar al marge. Considerem estratègic el rellançament de l’economia lleidatana i plantegem una Lleida verda, digital i oberta. La ciutat que ens mereixem. Els fons europeus Next Generation són clau per a la recuperació de la ciutat i el rellançament de l’economia de Lleida, una ciutat amb més de 140.

Montse Pifarré, tinenta d'alcalde i regidora de Recursos Municipals, Hisenda i Salut

Combatre la fatiga pandèmica, un repte comunitari

La OMS, recentment ha instaurat un nou concepte que vol definir una situació física i mental nouvinguda i que engloba les reaccions de les persones davant la malaltia, les mesures prolongades en el temps i les restriccions en la vida diària que ens ha provocat la Covid-19. Es el que s’anomena fatiga pandèmica. Aquesta pandèmia per la Covid-19 ens ha portat sofriments de tota mena: físics i emocionals, pèrdues humanes, la por al contagi i a fer vida social, entre molts altres.

Jaume Rutllant, regidor de Ciutat i Cultura

Amb el Museu de Lleida

El 10 de març del 2021 és una data que quedarà gravada en el registre emocional de la ciutadania de Lleida, especialment per a aquells i aquelles que creuen que el patrimoni cultural té, a més d’un valor artístic, un potent sentit humanitzador i cohesionador de la societat i dels individus que la componen. Malauradament, els darrers anys acumulem massa impactes emocionals derivats del retorciment de la justícia, amb efectes sobre la llibertat de les persones i en alguns casos sobre els béns culturals.

Jaume Rutllant, regidor de Ciutat i Cultura

Amb el Museu de Lleida

Jordina Freixanet, Montse Pifarré, Sandra Castro, Mariama Sall i totes les regidores del Govern de la Paeria

Lleida serà feminista o no serà

A través de la lluita feminista s’ha reivindicat al llarg dels anys la situació de greuge en què han viscut les dones en una societat patriarcal, estructurada en una relació de poder i de domini, que estableix una situació de desigualtat sistèmica per raó de gènere. La constant reivindicació política, social i cívica del moviment feminista ha aconseguit victòries com el vot, la igualtat de condicions en dret, l’equiparació en el mercat laboral i els drets de cures.

Ignasi Amor, regidor de Joventut, Festes i Tradicions, Esport i Activitat Física

L’esport en primera persona del plural

La pràctica de l’esport és necessària a tots els nivells. La majoria de nosaltres n’hem practicat, en practiquem o hi tenim alguna mena de vincle. En el meu cas, sempre he tingut passió pel futbol: de petit vaig jugar en diferents clubs i als catorze anys vaig començar com a àrbitre. No és estrany, doncs, que la situació actual m’afecti en primera persona tal com pot afectar a esportistes, clubs, famílies o escoles.

Sandra Castro, tinenta d'alcalde i regidora d'Educació, Cooperació, Drets Civils i Feminismes

Parlant d’equitat, de servei públic, de qualitat educativa

El Pacte d’Entesa d’aquest Govern va assumir el compromís d’implantar la?tarifació?social o progressiva en l’àmbit de les Ecoles Bressol Municipals (EBM). Aquest model progressiu a Lleida és nou, però no ho és a Catalunya. La implantació d’aquest sistema era una de les recomanacions que l’any 2015 feia el síndic de greuges de Catalunya a l’Informe sobre la Igualtat d’Oportunitats a l’Educació Infantil (0-3 anys).