Totes les opinions

Carles Vega - President del grup municipal ERC-Avancem

Amb 155, sense 44 (gràcies, senyor Ros)

S'enduen les obres del Museu de Lleida

Ens trobem en una situació en què qui acusa el Govern de la Generalitat il·legalment cessat pel govern central de saltar-se la llei resulta que se salta el marc legal de forma impune. Així, malgrat que a Catalunya no està permès l’ús de bales de goma, arriben el Cuerpo de la Policía Nacional (que per això són el Cuerpo de la Policía Nacional) i la Guardia Civil (que per alguna cosa són la Guardia Civil) i usen bales de goma.

Carles Vega Castellví - President Grup Municipal d’ERC-Avancem a la Paeria de Lleida

ELS PRESSUPOSTOS DEL BLOC DEL 155

Ple Pressupostos 2018

Fa uns dies, el Ple de la Paeria va aprovar els pressupostos de l’Ajuntament per al 2018. El nostre grup municipal hi va haver de votar en contra, els vam trobar inacceptables. Per diverses  raons. La primera, que no hi ha al darrere un model de ciutat definit. Les poques coses noves que es plantegen a fer responen a un afany de notorietat mediàtica, actuacions que acaben no fent-se o sent un “bluf”.

Núria Marín Casas - Regidora Ajuntament de Lleida, Diputada provincial, ERC

Ni un pas enrere, la lluita continua!

Parada ERC-Lleida el 25 de Novembre

No anem bé, gens bé. Cada dia milers de dones reben maltractaments sistemàtics per raó de la seva condició de dona. És cert que a Catalunya el nombre de víctimes mortals per violència masclista han anat disminuint però, es continuen assassinant dones només pel fet de no respondre o respectar allò que la societat considera que ha de ser el seu paper. L’assassinat és l’expressió extrema d’aquesta situació, de com funciona la nostra societat respecte a la relació entre homes i dones.

Josep Maria Baiget - Portaveu del grup Municipal d’ERC-Avancem a la Paeria

Viure a l’Horta i de l’Horta de Lleida

L’Horta de Lleida ha estat durant molts anys la ventafocs en les prioritats del Govern municipal. Els diferents Governs municipals han mantingut una actitud de condescendència que no anat més enllà d’arranjar clots als camins i altres almoines de característiques similars. L’actual corporació, amb 7 grups municipals i la creació de la Comissió de l’Horta, ha donat un nou impuls al que alguns anomenen “pulmó de Lleida”.

Carles Vega, President del grup municipal ERC-Avancem a la Paeria de Lleida

EXCUSES DE MAL TRANSPARENT

A mitjan juliol d’enguany, l’Alcaldia de Lleida rebia una resolució que l’obligava a lliurar al nostre grup municipal una documentació que portàvem demanant infructuosament més d’un any i mig: des del gener de 2016! La resolució era de la Comissió de Garantia del Dret d’Accés a la Informació Pública (GAIP), que des del mes de gener havia reclamat a alcaldia fins a tres cops que s’atengués la nostra sol·licitud.

Núria Marín i Casas Regidora d’ERC-Avancem a la Paeria i Diputada Provincial

2 de novembre, dia de les ànimes, fa 80 anys.

Bombardeig Lleida

Aquest any farà 80 anys del bombardeig de Lleida pels aliats italians. Del cop d’Estat a la  República i de l’atac més miserable, més infame que es pot fer com a estratègia militar en una guerra. Dirigir l’atac, no als teus igual, no al exèrcit amb el que combats; el novembre de l’any 37 es va perpetrar un dels crims més execrables que es pot perpetrar a un poble: dirigir les bombes cap a la població civil, dones que esperaven la cua del mercat, homes que anaven a treballar, mestres i alumnes a les seves classes.

Carles Vega - President ERC Avancem a la Paeria de Lleida

PROU CINISME, SENYOR ROS

LLibertat Jordis

Pràcticament des del primer any d’aquest mandat, s’ha configurat a  l’Ajuntament de Lleida un bloc de tres grups municipals que blinden les polítiques erràtiques i de pura aparença d’Àngel Ros. És públic i notori. Un bloc que funciona com al món natural es regulen les relacions de simbiosi: tots tres en treuen profit. De manera que Ros i el grup del PSC fan i desfan sabent que Ciudadanos i PP hi aniran al rescat quan hi hagi menester, mentre que aquests, emparant-se en la feina que fa el govern, tenen accés als seus moments de glòria mediàtica, propiciada per l’equip de Ros.

Carles Vega Castellví - President Grup Municipal ERC-Avancem a la Paeria

A Lleida, cap oportunitat per al diàleg

En el passat Ple de la Paeria, es va rebutjar la Moció en defensa de totes les persones perseguides, agredides i reprimides per defensar la llibertat i la democràcia, que havíem presentat conjuntament amb els grups municipals del PdeCat, la CUP i el Comú. Es va rebutjar perquè PSC, C’s i PP van dir NO a condemnar la violència policial exercida l’1 d’octubre, a demanar la depuració de responsabilitats polítiques i penals dels seus responsables, a donar suport a les seues víctimes, a exigir el retorn a les casernes i aquarteraments d’origen dels efectius policials desplaçats i, finalment, que Àngel Ros dimitís per les seues inacceptables declaracions del dia 1.

Carles Vega Castellví - President Grup Municipal ERC-Avancem a la Paeria

VIOLÈNCIA D’ESTAT A LLEIDA

Un grup d’experts de l’Oficina de Drets Humans de les Nacions Unides va emetre setmana passada un informe sobre les mesures de l'Estat per impedir la consulta de l'1 d'octubre. Va ser uns dies després que els poders de l’Estat ordenessin les detencions de càrrecs polítics del Govern de la Generalitat, els escorcolls a impremtes i empreses de comunicació, el bloqueig de pàgines web, la violació de correu postal, l’impediment d’actes polítics, la retenció de persones que empegaven propaganda política, etcètera.