Lliçà d'Amunt

l'informa't
centre, plànol, urbanisme
El centre
El nostre poble necessita tenir un centre urbà que el completi i complementi. Cosir la xarxa de carrers, guanyar espai pels vianant, posar sòl per habitatge públic. Això vol dir urbanitzar el Centre, donar-li una estructura que serveixi per relligar aquests retalls de poble que el conformen i preparar terrenys pels equipaments futurs. El govern municipal defineix aquesta feina com un “marron”, una gestió de govern amb molt poc a guanyar electoralment i molt a perdre. Per evitar-se desgast polític, s’han llançat als braços de l’Incasòl, que és un institut públic de promoció immobiliària. En aquest punt les prioritats han canviat, de fer un centre urbà pel nostre poble a servir-se del nostre poble per fer rendible una operació immobiliària. En aquesta relació parasitària, l’Incasòl mirarà de maximitzar els seus beneficis per poder fer front a les pèrdues que acumula. Des de l’ajuntament s'hauria de vetllar per les prioritats d’aquí, insistint en el comerç, l’habitatge públic i l’equilibri amb la resta de centre urbà. Però el govern municipal està tan content d’haver-se conegut que s’ha desentès de la seva funció i confia incondicionalment en les prioritats de l’Incasòl.

Capçalera informa't