Lliçà d'Amunt

Aconseguim 300.000 € per ajudes COVID

notícies
COVID, reconstrucció social, ajudes, Pla de reconstrucció social, COVID-19
Signatura acord pla de reconstrucció
Pla de reconstrucció social i econòmica de Lliçà d'Amunt

Sempre hem dit que els pressupostos són el reflex de les polítiques de qui governen. Generalment fa que sigui complicat donar suport, sobretot si les polítiques són electoralistes, contràries als teus principis o simplement no prioritzen el que t’agrada.

El pressupost plantejat inicialment no ens agradava. Gens. Una estructura cada cop més gran que fa que pràcticament tots els ingressos ordinaris es destinin a estructura i poc més.
No ens agrada que hi hagi partides com pobresa energètica que per “simplificar” queden reduïdes a la mínima expressió i que es pretengui que qualsevol anomalia passi per serveis socials.

O les partides de promoció econòmica. Ens diuen que pugen 10.000 € respecte aquest any. Però la realitat és que encara estan a la meitat del que estaven fa un parell d’anys, quan creiem i apostàvem per potenciar el comerç local i la partida arribava als 70.000 €.

Una altra cosa que ens sobta i ens emprenya una mica és el tema de la socialització de llibres. Resulta que després de dos intents vam aprovar per unanimitat 70.000 € pel programa i ens juren i perjuren que s’han fet els càlculs, que són 72.000 € i que no podem fer 5è i 6è i que la ESO ha d'esperar, que no hi ha més diners. Que es farà més endavant. Doncs resulta que el primer any s’han destinat 33.222,63 €. O ens van enganyar o no saben sumar. Però això va provocar que les escoles hagin fet mans i mànigues per poder oferir alternatives. Tornem a pressupostar 70.000 € per arribar a 2n de l'ESO. No s’entén però endavant. 4 cursos més podran aprofitar aquesta inversió social.

El pressupost inicial contemplava l'escandalosa xifra per ajudes COVID de 0 €. Uns pressupostos que feien més pinta d’avançament electoral que d’una altra cosa.

Ara bé, en moments excepcionals com el que estem vivint, s’ha de fer política i qui no en sàpiga, que plegui. Ja vam dir-ho el dia de la investidura i en alguna altra ocasió, estarem fent front a les polítiques abusives que no ens agradin i estarem estirant del carro quan les polítiques socials ho requereixin. Insistim, estem convençuts que és el moment de fer política i ser pragmàtics en la negociació dels pressupostos municipals. Per aquest motiu, des d’ERC Lliçà d’Amunt junt a En Comú Podem hem impulsat un acord amb el PSC per desenvolupar un pla de reconstrucció econòmica i social de Lliçà d’Amunt.

Això no vol dir que siguem menys indepes o que blanquegem l’acció del govern, però sí que ens converteix en una força útil pel dia a dia dels lliçanencs i les lliçanenques més enllà de la majoria absoluta que vivim.

Amb la incorporació d’aquest pla de reconstrucció als pressupostos municipals per a l’any 2021, Lliçà d’Amunt disposarà de 300.000 €, més un fons de reserva addicional, per reactivar el teixit comercial i productiu del nostre municipi i ajudar a la ciutadania lliçanenca que ho necessiti.

Assumim el nostre paper com a principal força de l’oposició a Lliçà d’Amunt, però per nosaltres solucionar, pal·liar o reduir els estralls que està i seguirà provocant la pandèmia de la Covid-19, a Lliçà d’Amunt, passa per davant dels posicionaments i rivalitats polítiques.

Seguirem treballant i fiscalitzant el govern perquè els acords tirin endavant.

Els acords els podeu veue aquí: enllaç

Grup municipal d'ERC a Lliçà d'Amunt