Lliçà d'Amunt

El POUM que volen aprovar des del govern municipal CiU, PSC i PP

un paquet amb sorpresa
L’equip de govern (PSC+CiU+PP) vol aprovar un POUM que amenaça el futur de Lliçà d’Amunt,  marcant un sostre de fins a 40.000 habitants, amb 2.700 pisos nous i 5.000 cotxes més. I tot, amb els mateixos serveis, equipaments i carrers que ara!

Si no reaccionem a temps, el nostre poble “dispers i complicat” però amb molts valors paisatgístics i socials, es convertirà en una petita ciutat més desagradable, més col·lapsada i sense identitat pròpia.

Aquest POUM no soluciona els problemes que ara patim, sinó que empitjora les coses.

En el seu dia, Esquerra vam proposar un model de poble il·lusionant per a Lliçà d’Amunt, amb un centre potent, ric en equipaments, i unes “centralitats” que, sense afectar l’actual qualitat de vida residencial, acostaven els serveis als barris i enfortien la cohesió d’un poble avui terriblement dispers i desestructurat. Els ciutadans i ciutadanes de Lliçà van donar un suport majoritari a aquest projecte i van fer que Esquerra guanyéssim les darreres eleccions municipals a Lliçà.

Quan PSC, CiU i PP es van posar d’acord per a governar contra el grup guanyador, també van matar aquest projecte de poble i aquesta il·lusió col·lectiva. El POUM que han fet ara, ho certifica i ho il·lustra perfectament.

Aquells que, mentre governava Esquerra, feien manifestacions en contra dels 94 habitatges protegits de Ca l’Artigues i repartien pamflets dient que això ompliria el barri de delinqüència, que congestionaria els carrers de cotxes i que devaluaria el preu de les cases unifamiliars existents, avui defensen, sense cap rubor, posar 1.000 pisos als barris. Com poden ara justificar aquesta barbaritat?

Algú potser pensarà que finalment han acceptat part dels discursos que fèiem Esquerra quan vam dissenyar les centralitats, però no és així. Parlen d’operacions de densificació, però copien malament les receptes d’Esquerra: no han entès res de res! D’aquell projecte només se n’ha salvat la Biblioteca de Ca l’Oliveres, que tant van criticar i que ara inauguren “a bombo i plateret”.

Esquerra creàvem unes poques centralitats de dimensió molt mesurada i en les cruïlles adequades; situàvem els habitatges plurifamiliars separats dels xalets unifamiliars, en illes verdes de gran dimensió; i, sobretot, posàvem un grapat d’equipaments, comerços i espais públics associats als nous habitatges. Ara, en canvi, posen centenars de pisos, els escampen a tort i a dret sense cap estratègia ni criteri; posen pisos en culs de sac, en zones sense sentit; els enganxen als habitatges unifamiliars sense mania ni rubor; i no els utilitzen per a millorar les necessitats de serveis i de cohesió dels barris.

Nosaltres no dispersàvem sinó que creàvem cohesió mitjançant centralitats ben estudiades. Nosaltres no dinamitàvem la mobilitat ni els serveis, ni inundàvem els carrers de cotxes i soroll. Esquerra tampoc haguéssim fet el que ells fan al centre. I podeu estar segurs que l’interès públic hagués tingut un paper essencial.

El projecte d’Esquerra tenia per objectiu abordar la dispersió, la manca de serveis, la manca de cohesió, els problemes de mobilitat i la protecció d’un entorn de qualitat. Una idea molt clara que no té res a veure amb el nyap de POUM que ara ens volen fer empassar. No era això el que hagués fet un govern amb Esquerra!

Tanmateix, nosaltres sempre ens hem posat a disposició de l’Equip de Govern actual per intentar consensuar temes tan importants com aquest, tenint en compte que som el grup polític més votat i que tenim experiència de govern i criteri propi. Però l’actitud del govern municipal sempre ha estat negativa i ara tenen pressa per aprovar el “seu” POUM abans de les properes eleccions municipals...