Lliçà d'Amunt

Sobre els fets del ple del dia 20

Aclariment sobre els fets d’aquest últim ple de juliol i la nostra nota de premsa:
Davant dels comentaris respecte els fets que s’han anat succeint volem aclarir que no hi va haver cap agressió física de membres d’EUiA, ni molt menys del regidor, contra la CUP. Davant la rapidesa amb que aquests fets van arribar a la premsa el grup d’ERC va considerar que era necessari explicar-se davant la ciutadania.
Ahir el Ple municipal de Lliçà d’Amunt va acabar amb un aldarull protagonitzat per un grup de simpatitzants d’EUiA i un dels seus regidors. El regidor, tot just acabat el torn de preguntes del públic, es va alçar i es va dirigir al fons de la sala, on membres de la CUP havien mostrat, durant el Ple, el cartell de Franco que ha aparegut en alguns pobles el dia 18 de juliol.
El regidor ja havia mostrat la seva repulsa pel cartell, ja que segons la seva lectura, sentia que se’l volia identificar amb la ideologia del dictador.
L’actuació del regidor va sobrepassar els límits del que normalment esperaríem d’un càrrec públic, que va retreure de males maneres aquella expressió política i va comprometre les bases del codi ètic aprovades per ple.

Gent de l’ANC, militants i simpatitzants d’ERC van intercedir per evitar que l’incident arribés a més. Tenim clar que hi va haver és una manca absoluta de respecte pel Ple municipal, pel públic del Ple i pel mateix càrrec de representació que el regidor hauria d’haver preservat.

Des d’ERC hi ens mostrem totalment en contra d’aquesta actuació del regidor, company de govern, sense respectar el capteniment que s’espera d’un representant de la ciutadania. Malauradament, des de la nostra perspectiva, vam viure una situació intolerable.