Lliçà d'Amunt

El model educatiu lliçanenc - Informa't març 2017

l'informa't
nenes, nens, llapis, model, educatiu
Estudiants
Ha passat un altre any i el municipi no ha debatut el model escolar. Aquest model és el que tant administració, centres i societat han de concretar plegats. La prioritat d’ERC és evitar el tancament de més línies i escoles. Això vam defensar conjuntament en la moció pel no tancament de línies de P3 a les nostres escoles. Ha estat insuficient, ja que el proper curs pot tornar a passar. L’emplaçament de les escoles respon a l’estructura de barris de Lliçà d’Amunt. Defineixen les 3 centralitats on els ciutadans gaudeixin de serveis pròxims. També gaudim d’una oferta educativa que permet a les famílies poder escollir en funció del seu projecte i les seves peculiaritats. Les escoles de barri permeten crear vincle i promoure l’arrelament als barris dels infants i les famílies. Cal apostar per un pla d’entorn que defineixi i relacioni tots els elements educatius per potenciar el sistema educatiu en global. L’alternativa pot passar per un model d’escola 3-16, que reforci la idea d’escola de barri amb projecte lineal i un model pedagògic de continuïtat. Aquest s’adapta millor a les onades de natalitat. Però caldrà debatre-ho entre tots. L’Ajuntament ha d’implicar-se més en l’educació. Hem de donar valor a l’educació pública.

Capçalera informa't