Lliçà d'Amunt

SOREA i el servei municipal d’aigua - Informa't novembre 2016

l'informa't
SOREA, servei municipal d’aigua, aigua
SOREA i el servei municipal d’aigua
El darrer dia de juliol de 1997, l’ajuntament de Lliçà d’Amunt va fer un Ple municipal. L’aprovació de la concessió a Sorea de la gestió de l’aigua pels següents 46 anys era el catorzè punt de l’ordre del dia. Vàrem votar en contra: ERC i ICV-EUiA.

La majoria, que històricament ha governat al nostre poble des de sempre, va aprovar una concessió perpètua a Sorea. I, tot i que això és història, avui, passats ja 19 anys d’aquell acord, sembla que res no ha canviat.

En un resum molt breu, diríem que la concessió que es va fer l’any 1997 és una exclusiva per l’accés lliure a la butxaca de tots els abonats a la xarxa d’aigua potable. Sense obligació d’inversió pròpia i sense risc, garanteix uns beneficis anuals per l’empresa. Sense mecanismes reals de control, sense compromís de millora, sense penalitzacions. El problema? Que pràcticament 20 anys més tard, no hi ha diners suficients per poder recuperar aquesta gestió i fer-la pròpia o tornar-la a treure a concurs amb més garanties que les actuals.

L’únic que queda controlar què fa la companyia concessionària i invertir els diners que provenen dels rebuts en millorar una xarxa que amb el pas dels anys ha quedat antiquada i que dóna molts problemes.

Capçalera informa't