Lliçà d'Amunt

El ple de Lliçà d'Amunt aprova una moció contra els empresonaments polítics

mocions, moció, presos, presos polítics, ple, ajuntament, Lliçà d'Amunt
Moció presos polítics
Ahir dia 22 de març, el Grup Municipal d’ERC Lliçà d’Amunt va presentar una moció de suport als polítics i dirigents de la societat civil empresonats. La declaració va ser aprovada al ple pels vots a favor de catorze regidors: els tres grups del govern municipal PSC, ICV-EUiA i CDC, s’hi van adherir. El regidor del PP assistent hi va votar en contra.

Els acords de la moció diuen (al final podeu trobar el document íntegre):

Primer. Expressem, un cop més, el rebuig a la decisió de mantenir en presó preventiva al membres del govern i els representants d’Òmnium i ANC que sempre han actuat de manera pacífica.

Segon. Considerem que l’aplicació d’una mesura cautelar com la presó preventiva, adoptada pel Tribunal Suprem, dificulta la normalització de la situació política a Catalunya.

Tercer. Expressem la nostra solidaritat a les famílies de les persones empresonades i ens comprometem a rebre-les i a posar-nos a la seva disposició per tal d’abastir-les del suport social i emocional que tan necessiten ara.

Quart. Defensem el compliment de la Convenció sobre els Drets de l’Infant i exigim la protecció dels fills i filles dels presos. Per aquest motiu demanem es tingui especialment en compte la situació dels infants i reclamem l’acostament dels presos mentre no es produeixi la seva excarceració.

Cinquè. Considerem l’allunyament penitenciari com un càstig social que vulnera els drets reconeguts pel Dret Internacional i atempta contra els drets humans. Per aquest fet sol·licitem que les mesures cautelars imposades a Jordi Sànchez, Jordi Cuixart, Joaquim Forn i Oriol Junqueras les puguin acomplir en centres penitenciaris catalans.

Sisè. Comunicar aquest acord als grups polítics al Parlament de Catalunya, a les entitats municipalistes, a la famílies dels empresonats, a l’Associació Catalana pels Drets Civils, a Òmnium Cultural i l’Assemblea Nacional Catalana.