Lliçà d'Amunt

Cròniques del ple. Preguntes al ple ordinari de 27/09/2018.

ple municipal
Regidors d'ERC al ple de Lliçà d'Amunt
1. Actualment hi ha un procés participatiu obert per definir el centre. En referència a l’ampliació del parc d’habitatges que això afecta demanem:

Quants cops s’ha reunit des de la seva constitució la taula de l’habitatge constituïda durant el seu mandat anterior?
CAP. El fet és que amb una resposta així les tres següents preguntes es van respondre soles. La qüestió de fons demostra que fa temps que es fan coses que no es creuen però que a la premsa i a internet queden molt bé.
Quan es va reunir per última vegada la taula per l’habitatge?
MAI
A part dels membres que la formen, amb qui s’ha reunit aquesta taula?
NINGÚ
Quins acords es van prendre en les reunions preses que afectin al desenvolupament urbanístic del municipi?
CAP
Quin parc actual de vivendes hi ha a Lliçà d’Amunt?
La xifra que ens van indicar va ser que entre 5.500 i 6.000. La veritat és que ens sorprèn que un ajuntament no sigui capaç a concretar una mica més. Aquesta xifra la podem intuir fent un càlcul molt ràpid: 15.000 habitants aproximadament dividits entre la mitjana europea de 2,5 persones per família ens dona la xifra de...6.000 vivendes. Però bé continuarem treballant amb les dades que tenim.
Quin creixement en número de vivendes preveu l’actual planejament?
La resposta va ser que a la zona del centre hi ha previstes unes 1.000. Però que no estan segurs. Els vam indicar que no, que la pregunta era a tot el municipi. Aleshores ens van dir que ho mirarien. La qüestió és que han iniciat un procés participatiu per definir el nou centre però no són conscients de la quantitat de vivendes que hores d’ara ja es poden construir. Nosaltres revisant el planejament actual hem comptat que entre Can Godanya i la cruïlla ja es poden construir unes 1.600, de les quals unes 550 són a la vora del riu.
Quantes vivendes actualment construïdes consten com a buides?
Aquí ens van indicar que no era possible saber-ho que era molt complicat.
És coneixedor aquest equip de govern quantes d’aquestes estan ocupades?
Igual que la resposta anterior ens van indicar que no era possible saber-ho que era molt complicat. Però que son coneixedors que n’hi ha.
Quants processos de desnonament s’han gestionat/acompanyant des de serveis socials?
Serveis socials ens va indicar que en aquests últims anys havien intervingut en uns 75 casos de desnonaments però que no tots havien arribat fins al final. Que havien aconseguit aturar uns quants.
Hi ha actualment algun desnonament en curs o a la vista?
També ens van indicar que actualment hi ha 3 casos en curs.

Iban Martínez, regidor d'ERC, fent preguntes al ple de Lliçà d'Amunt2. L’ajuntament disposa d’un web de “transparència” on es fan públiques les dades de totes les actuacions municipals, tal com ho mana la normativa. Una de les dades que s’han de publicar són les agendes dels regidors i alcalde i les seves declaracions d’interessos particulars.
Quan es faran públiques les agendes i les declaracions d’activitats i interessos dels membres del govern municipal?

Aquí ens van indicar que les dades de l’alcalde ja estan publicades que falten les dels regidors i les agendes de tothom. Al ple del 22 de març, ara fa 6 mesos, ja vam preguntar i la resposta va ser que mirarien de posar-ho en marxa en 1-2 mesos. La realitat és que no es posen d’acord en què publicar. També s'ha de dir que ens reclamen una autorització per publicar les nostres dades però no entenem que això impedeixi mostrar les seves, les dels membres de govern.

3. En diferents ocasions hem demanat per temes de pacificació i ordenació del trànsit.
Com està l'estudi de mobilitat que està fent Diputació de Barcelona?
Ens van comentar que per diversos motius s’endarrerirà fins, aproximadament, gener del 2019. Esperem que no es demori gaire, és molt important i comença a ser urgent  reordenar la circulació del centre i treure el trànsit obligat per davant de l’escola i el carrer Baronia de Montbui igual que decidir què ha de passar amb el trànsit del carrer Torrent Merdanç.

4. Can Moncau.
Quan farà l’ajuntament la recepció del Pla parcial de Can Moncau?
Aquí la resposta és encara més preocupant, resulta que diuen que “els tècnics estan treballant” i que estan estudiant fer algunes coses com un gual inundable a la zona del nou Esclat. Al ple del 22 de març, ja fa 6 mesos, vam preguntar exactament el mateix, i aleshores, l’alcalde Simon ens va dir “estamos en ello” a l’Abril tindrem informes tècnics i en pocs mesos més farem la recepció.  Disculpeu però no, sembla que el que fan les empreses que estan al voltant de Mango és negociar amb l’Ajuntament com estalviar calers. Esperarem a veure què ens expliquen més endavant però queda clar que encara no s’ha fet la recepció de la urbanització del Pla parcial de Can Montcau i les empreses ja estan demanant llicències d’activitats per posar-s’hi.

5. La regidoria de serveis urbans va encarregar una auditoria de la concessió a Sorea.
En quin moment estan els treballs? Quan podrem revisar-lo?
I en aquest punt, creient que no podien “millorar” les coses ens diuen que tenen un esborrany. Senyors regidors de govern, al ple del 31 de maig, fa 4 mesos, ja tenien un esborrany i esperaven tenir el definiu en 1 mes. En aquest cas, el que més ens amoïna és que “l’estan revisant per donar-lo per bo”. No, les auditories externes no “es donen per bones”, s’agafen els resultats, es publiquen i s’estudien. Esperem amb moltes ganes els resultats, volem pensar que és bona fe i que no volen amagar res que l’empresa auditora hagi dit i a algú no li hagi agradat. Veurem.

6. La nit del 10 a l’11 de setembre, durant la celebració del concert de Búhos, es va haver d’aturar l’actuació perquè algú, sembla ser que de la organització, no va deixar pujar gent del públic que formava part de l’actuació a mostrar unes fotografies en suport dels presos i les preses polítiques catalanes.
Qui va donar la ordre d’aturar l’actuació?

Ningú. La primera resposta de l’alcalde en funcions va ser que ningú va donar l’ordre, que va ser una decisió del propi grup. Sabem que no és cert ja que Búhos va denunciar els fets a les xarxes socials. Quan li repreguntem explicant-li, l’alcalde en funcions matisa que van parar per seguretat i que ell mateix va donar l’ordre de continuar. En conclusió, que Búhos va haver d’aturar la seva actuació prevista per culpa de ningú. El més trist és que Protecció Civil va rebre un escarni públic per culpa d’algú, no sabem qui, que els va culpar a ells. Llàstima que l’Ajuntament no hagi estat capaç de fer un aclariment públic l’endemà o als dos dies de l’actuació defensant Protecció Civil, qui sabem que no va tenir res a veure.