Lliçà d'Amunt

l'informa't
1O, 1 d'octubre
Dies intensos
Mirant enrere podem valorar els últims anys com a intensos. Especialment l’any passat on s’agreujava un problema polític i social. El Govern de la Generalitat preparava un referèndum. Arribats a l’octubre ens trobàvem amb milions de ciutadans que decidien fer valer la seva veu a través d’una papereta i eren, alhora, apallissats i humiliats per la policia d’un estat corrupte i venjatiu que mai oblidarem. Arribem a 2018 on la llibertat d’expressió és perseguida pels del bloc del 155 mentre els equidistants s’ho miren des de la barrera posant-se de part del repressor.

La llibertat d’expressió no és punible, no es pot perseguir a qui pensa diferent, ja sigui penjant llaços, expressant-ho sobre un escenari, fent un dibuix a una paret o tatuant-se una natja del cul. Castiguen els pensaments. N’hi ha que es pensen que la seva veritat és absoluta i que a força de repetir mentides esdevindran veritats. Els demòcrates de debò, discuteixen políticament i no reclamen el control policial per uns cartells que expressen una opció que dista de la seva. La democràcia ho serà mentre en la llibertat ideològica existeixi el respecte al lliure pensament i a tercers. I per als que volen un control absolut, castiguen i titllen de despropòsit les actuacions pacífiques, els recordem que la llibertat física es pot llevar, ja sigui tancant-nos o obligant-nos a marxar del nostre país, però mai no podran controlar què pensem i ho seguirem defensant pacíficament. Això és la democràcia. És la dignitat de les persones.

Capçalera informa't
Mots clau