Lliçà d'Amunt

l'informa't
plànol, Lliçà d'Amunt
Plànol de Lliçà d'Amunt
El futur de Lliçà d’Amunt continua amagat en el planejament urbanístic promogut pel govern de PSC i PP, amb la complicitat de Convergència, ara fa quatre anys. El rentat de cara que ha significat el procés participatiu del Centre ha deixat fora del debat la majoria d’accions previstes al  POUM 2014. El creixement que es preveu en un radi d’un quilòmetre del centre urbà representa incrementar-lo en 1600 habitatges, més del doble d’habitatges dels actualment existents. Només 600 d’aquests estan a debat.Plànol espai edificable

Aquest Centre que ara es parla, socialitzador, comercial, representatiu, pot acabar en no-res perquè els àmbits del voltant poden absorbir tota la demanda d’habitatge. Aquest centre que debatem haurà de competir amb uns àmbits sense les servituds del centre, que són molt més rendibles, amb pocs propietaris i sobre terrenys fins ara majoritàriament agrícoles que tenen molt a guanyar.

Hem presentat al Ple una proposta per a repensar tot el creixement del Centre en conjunt. Aquest és el moment de fer-ho, abans que comenci el termini en què els promotors privats tinguin via lliure per edificar aquests espais. Proposem una moratòria de dos anys per permetre debatre obertament i estudiar què representa aquest creixement. De moment hem quedat sols en aquesta proposta.

Nota:

Els 542 habitatges que es volen fer al pla, entre el carrer Tenes i el carrer Mallorca, igualen en nombre d’habitatges l’espai que debatem al Centre, però el govern no vol parlar-ne. Es tracta d’un espai majoritàriament agrícola, que PSC i PP van requalificar l’any 2014/15 per col·locar 542 habitatges on abans hi havia dos petits àmbits amb uns 80 habitatges en total. La urbanització de Can Bosc, Ca l’Artigues del Pla i la Sagrera representen 250 habitatges més, sobre uns terrenys que abans en preveien molts menys. Finalment, les Peces de Can Godanya, Baronia de Montbui, Anselm Clavé i Can Godanya nou són actuacions que representen 261 habitatges que recullen antics conflictes urbans.

Capçalera informa't