Lliçà de Vall

Joan Tardà a Lliçà de Vall

El diputat d’ERC al Congrés Joan Tardà va participar el passat 10 de març en l’acte central de la campanya ‘La República que farem’, que ERC/Junts per Lliçà de Vall va organitzar en el teatre del Casal Social, ple a vessar.

Tardà no es va estar de dir al públic assistent que Catalunya mai havia avançat tant com fins ara i que està a les nostres mans les possibilitats d’aconseguir la independència: “Per primer cop disposem de totes les eines per assolir el que fins ara era un somni per a milions de catalans, i que ha de ser una realitat”.

El dirigent republicà va assegurar que la celebració del referèndum serà tot un èxit pel poble català: “Hem de fomentar la participació tant dels votants del sí com del no”. Per Tardà l’única opció per conservar l’Estat del benestar i aconseguir més drets subjectius és amb la nova República Catalana: “A Espanya han desaparegut els arguments que servien per justificar la negativa a un referèndum com són les pensions i la viabilitat econòmica”.

Sobre el Procés Constituent i la redacció de la Constitució de la nova República Catalana, Tardà va dir “que ha de ser flexible i adaptable al pas del temps. La fórmula perquè el procés surti bé és seguir procediments curosos i comptar sempre amb l’aval de la ciutadania”.

Per últim, Tardà va encoratjar als sectors de l’esquerra nacional catalana que són favorables al referèndum i els va demanar que siguin valents i es posin al costat dels partits que defensen l’actual full de ruta.