Lloret de Mar

Totes les notícies

Un lloc d'esbarjo per als gossos a Fenals

Es posa en marxa a Lloret de Mar la segona àrea d’esbarjo per a gossos. L’espai, amb una superfície de1.200 metres quadrats, es troba ubicat a la part posterior del bosc de la platja de Fenals. És un recinte tancat amb porta d’accés que inclou elements d’agility com tubs de formigó o travesses ecològiques per fer passeres, una paperera expenedora de bosses i una font d’aigua per a gossos. El regidor de Platges i Medi Ambient, Jordi Orobitg, argumenta que han creat l’àrea per a gossos en aquest indret de Fenals –un lloc de pas, a tocar de la platja i de la Punta Garbí- perquè “ho havien demanat molts veïns i a més perquè hi ha problemes d’incivisme amb defecacions que no es recullen de la via pública”. Segons el regidor, es tracta d’un indret idoni per acollir un recinte tancat per a gossos, el qual en el futures complementarà amb un parc infantil i taules de pícnic. “Es crearà una àrea adreçada a residents i visitants de turisme familiar”, afegeix Orobitg. La primera zona d’esbarjo es troba ubicada al sector del Monterrey. Ja es va ampliar passant de 35

El nostre programa a la vostra bústia.

El passat dilluns, onze de maig de 2015, vam donar inici al repartiment domiciliari del nostre butlletí en format de diari.     En ell, trobareu totes les nostres propostes pels propers quatre anys, així com la identitat de les trenta una persones que formen part de la candidatura, als que cal sumar a tots aquells que, sense formar-ne part, han aportat el seu treball, coneixements i esforç per bastir el que entenem és el projecte que Lloret necessita.     El nostre programa electoral és el resultat del coneixement i experiència acumulats des del govern i la governabilitat la darrera legislatura. D'una llarguíssima llista de trobades i reunions amb associacions, entitats, i persones a títol individual. De les propostes recollides el llarg d'aquests quatre anys al carrer, a les parades informatives que hem vingut muntant als diferents barris de Lloret i del treball i reflexió conjunts que tots els que integrem aquest projecte hem dut a terme.     Un cop el rebeu, us convidem a que el llegiu amb deteniment. Estem convençuts que trobareu resposta a tots els vostres interessos i inquietuds. Us avancem, en format butlletí i en format dossier els enllaços al nostre programa electoral:        Dossier programa electoral ERC-Avancem 2015       Butlletí programa electoral ERC-Avancem 2015

Eduard Coloma

Ple de 20 d'abril. Consulta per la C-32 i justícia desprès de 6 anys.

Ahir dilluns 20 d'abril, a la sala d'actes de l'Ajuntament de Lloret de Mar, es va celebrar el que molt probablement serà el darrer Ple de la legislatura 2011-2015.     Entre les vint propostes de l'ordre del dia, en destacarem dos. La primera, la consulta popular no referendària d'iniciativa institucional local,que es va acordar convocar, arrel de la esmena a la totalitat promoguda pel nostre grup, ICV i altres, entre ells els regidors no adscrits, que integren el col·lectiu d'Avancem.     Partint de situacions divergents, és a dir, la d'ERC-Avancem, favorable a l'autopista des de l'any 1999 i els altres grups municipals signants, que s'oposen a ella, el consens es troba en la democràcia i en el fet de dirimir el debat mitjançant una consulta popular, acceptant el resultat de la mateixa.     En síntesi, el text aprovat, reivindica el dret dels ciutadans de Lloret a decidir pel que fa al seu territori i les infraestructures que l'afecten, acorda la convocatòria (d'obligat compliment per part de l'alcalde), en el termini de noranta dies (noranta per convocar i seixanta per celebrar), d'una consulta popular no referendària, que abordi l'actual traçat de la prolongació de la C-32, tram Blanes-Lloret, i ho faci com a mínim amb dos preguntes, una afirmativa o negativa a tal opció.     Tanmateix s'insta una moratòria, adreçada a la Conselleria de territori i sostenibilitat, pel que fa a l'inici de les obres, suposadament... previstes per setembre d'aquest any, s'emplaça al mateix departament per a que dugui a termini estudis d'alternatives i millores de mobilitat entre Blanes i Lloret.     En definitiva, es tracta de deixar en mans del poble la decisió última. Si entenem que son bons per votar cada quatre anys perqué no haurien de ser-ho per prendre aquesta decisió?     (Eduard Coloma i Boada. Regidor-Portaveu ERC Lloret 2003-2010)     D'altra banda, en el mateix Ple, es va fer justícia. Fa sis, anys, el llavors nostre regidor Eduard Coloma va defensar en el Ple una moció preparada per la nostra militant, Núria Querol, per a declarar Lloret de Mar un municipi "Gay friendly".

Us presentem el programa electoral.

Avui, setze d'abril, hem convocat la premsa per fer la presentació delprograma electoral de la candidatura d'Esquerra Republicana de Catalunya-Avancem, de Lloret de Mar, per les eleccions municipals de 24 de maig de 2015.     Aquest document, del que us hem anat avançant píndoles a les xarxes socials, de la mà de les persones que integren la llista de la nostra candidatura, és el fruit d'un treball intens, no només de les més de trenta persones que han estat col·laborant, des del nostre equip amb idees, aportacions i suggeriments, sinó també de totes aquelles persones que han fet aportacions que d'una manera participativa, ja sigui amb els butlletins de propostes i la urna que setmana rere setmana hem posat a disposició dels ciutadans de Lloret, a la parada de la plaça de l'església, ja sigui fruit de les moltes i intenses reunions mantingudes amb entitats, associacions i col·lectius, no només durant aquest període pre-electoral, sinó també, durant la legislatura que aviat finirà.     Creiem que el que us fem a mans, és un programa ambiciós, il·lusionant i forjat des del coneixement. En aquest sentit, el fet que la candidatura compti amb cinc persones que han estat regidores de l'Ajuntament, que han trepitjat els seus despatxos, conegut els tècnics i tot el personal i les problemàtiques de la institució, avala la viabilitat de totes les propostes que depenen de l'administració local, i el coneixement dels mecanismes per implicar les administracions supramunicipals en aquelles que transcendeixen de la esfera municipal.       És difícil, atesa la seva extensió i profunditat, destacar aspectes del document,  quines propostes, la gran majoria d'elles son noves i ambicioses, però també n'existeixen de continuistes respecte de les de 2011, com ara la convocatòria de consultes populars. En tot cas, el programa evidencia una aposta per la promoció econòmica, la formació i ensenyament i la cultura i un ampli programa social, com a eixos fonamentals del Lloret del futur més proper.

Carlos Clos: Autopista. Les coses clares.

És evident que estem davant d´un tema prioritari pel futur de la nostra vila, així com és essencial que tots prenem consciència de l’importància del tema a tractar.            L´execució del projecte de ramal d´accés a l´autopista C-32 no és pas ni de bon tros un tema menor. És per això que a ERC-AVANCEM de Lloret de Mar hem pres un posicionament clar i creiem que valent des del primer dia. Som plenament conscients que la proximitat dels comicis electorals del proper 24 de Maig poden fer caure a més d´un en tacticismes. Podríem haver esperat a veure la reacció de la gent, o podríem prendre postures covardes d´indefinició, però aquesta coal·lició no s´amaga a l´hora de prendre decisions, no gira la vista a un altre costat, ni espera a veure què faran o diran els altres. Creiem en Lloret i creiem en la necessitat de prendre mesures, per això des del primer dia vam sortir a dir la nostra posició. I aquesta no és altra que la mantinguda desde sempre tant per ERC a Lloret de Mar, com pels representants d´AVANCEM al consistori; i que és lluitar perquè Lloret de Mar disposi d´accessos dignes i adequats a la seva importància com a destinació Turística de primer ordre.           Per tant creiem en la necessitat de crear uns millors accessos a la nostra Població, i és per això que seguirem treballant i proposarem, des de totes les instàncies competents, el desdoblament de la comarcal C63 entre Lloret i Maçanet com a porta natural d’accés de tots aquells que accedeixen al nostre país des de l’AP7. Igualment promocionarem la creació de la variant de Lloret que permeti derivar el trànsit amb orígen o destinació Tossa de Mar. I seguirem treballant per fer possible el carril bus entre la nostra població i Blanes.           Però també som plenament conscients que l´execució d´aquesta obra ha obert un fort debat en el sí de la nostra societat, i és per això que fent palès el nostre compromís plenament democràtic, des del primer dia vam posar per davant del nostre posicionament, el de la majoria, i per això vam proposar una consulta popular sobre aquest projecte, una consulta vinculant i que ens compromet com a partit polític, i ens compromet fins el punt de que farem nostre i defensarem el resultat que surti d´aquesta consulta.

Comencem a desgranar les propostes del nostre programa electoral.

n breu tindreu disponible al nostre web la integritat del nostre programa electoral. Hem cregut convenient, no obstant, anar-lo desgranant en diferents propostes presentades tanmateix per diferents membres de la nostra candidatura.   Us deixem doncs per començar amb na Laura Silvana i la proposta d'un esdeveniment que serveixi per cohesionar encara més el nostre teixit social divers i cosmopolita.