Lloret de Mar

Ple de 20 d'abril. Consulta per la C-32 i justícia desprès de 6 anys.

Eduard Coloma
Ahir dilluns 20 d'abril, a la sala d'actes de l'Ajuntament de Lloret de Mar, es va celebrar el que molt probablement serà el darrer Ple de la legislatura 2011-2015.

Entre les vint propostes de l'ordre del dia, en destacarem dos. La primera, la consulta popular no referendària d'iniciativa institucional local,que es va acordar convocar, arrel de la esmena a la totalitat promoguda pel nostre grup, ICV i altres, entre ells els regidors no adscrits, que integren el col·lectiu d'Avancem.

Partint de situacions divergents, és a dir, la d'ERC-Avancem, favorable a l'autopista des de l'any 1999 i els altres grups municipals signants, que s'oposen a ella, el consens es troba en la democràcia i en el fet de dirimir el debat mitjançant una consulta popular, acceptant el resultat de la mateixa.

En síntesi, el text aprovat, reivindica el dret dels ciutadans de Lloret a decidir pel que fa al seu territori i les infraestructures que l'afecten, acorda la convocatòria (d'obligat compliment per part de l'alcalde), en el termini de noranta dies (noranta per convocar i seixanta per celebrar), d'una consulta popular no referendària, que abordi l'actual traçat de la prolongació de la C-32, tram Blanes-Lloret, i ho faci com a mínim amb dos preguntes, una afirmativa o negativa a tal opció.

Tanmateix s'insta una moratòria, adreçada a la Conselleria de territori i sostenibilitat, pel que fa a l'inici de les obres, suposadament... previstes per setembre d'aquest any, s'emplaça al mateix departament per a que dugui a termini estudis d'alternatives i millores de mobilitat entre Blanes i Lloret.

En definitiva, es tracta de deixar en mans del poble la decisió última. Si entenem que son bons per votar cada quatre anys perqué no haurien de ser-ho per prendre aquesta decisió?

(Eduard Coloma i Boada. Regidor-Portaveu ERC Lloret 2003-2010)

D'altra banda, en el mateix Ple, es va fer justícia. Fa sis, anys, el llavors nostre regidor Eduard Coloma va defensar en el Ple una moció preparada per la nostra militant, Núria Querol, per a declarar Lloret de Mar un municipi "Gay friendly". Malauradament, aquella iniciativa, fonamentalment pel vot negatiu de CiU no va reeixir generant un fort malestar no només a la nostra formació, sinó també al col·lectiu LGTB local i forà per un sentiment de menysteniment derivat del tractament de la moció, i del canvi de criteri, a darrera hora del llavors equip de govern. Atesa la gran expectació mediàtica generada per aquesta moció d'ERC (la Sala de plens era envaïda per medis de comunicació -premsa i televisió- estatals), va comportar que altres municipis agafessin el relleu i en poc temps Blanes, de la mà del llavors regidor d'ERC a la població, Joan Puig, va aprovar en plenari declarar-se municipi "gay friendly".

En el ple del 20 d'abril, una moció enfocada des del punt de vista estrictament turístic i empresarial, pel regidor no adscrit, Òscar Portela, va donar joc a una esmena a la totalitat, promoguda pel nostre militant,Albert Santiago, que va ser defensada en el ple pel nostre regidor i portaveu i tanmateix regidor de turisme de Lloret de Mar, en Jordi Orobitg.

El resultat final fou de dinou vots a favor i dos abstencions.

El temps ho posa tot el seu lloc i per aquest motiu, aquesta blocada pretén ser un petit homenatge a la gran feina d'aquells que han donat una part molt important del seu temps al servei públic, en aquest cas, al nostre ex-regidorEduard Coloma que va assumir en condicions difícils la defensa d'aquesta moció l'any 2009, essent objecte de tot tipus de bromes i menysteniments. Eduard, company, de la teva llavor ha esdevingut aquest triomf.