Llucmajor

Lluís Segura i Esteve Montalvo
Llucmajor

Esquerra Republicana reclama a l'Estat 15 milions d'euros per LLucmajor

Esquerra Republicana ha presentat esmenes als pressuposts generals de l'Estat per valor de 15 milios d'euros que anirien destinats a diverses actuacions al municipi de LLucmajor. El president de la secció local, Esteve Montalvo, ha informat que el grup de Diputats i Senadors d'Esquerra Republicana ha presentat tres esmenes que afecten a la ciutadanía de Llucmajor. En concret, es contemplen partides ...

Llucmajor

Una proposta de s'Arenal Unit a l'OCB

Entre els plaers que hom pot trobar vivint a Llucmajor, un dels que més m'estim és baixar a berenar a Can Ramis els diumenges de matí. De vegades, ens trobam amb en Toni Llompart Suau, amb qui sempre és un plaer encetar tertúlia i analitzar la realitat que ens envolta. Vaig conèixer en Toni fa cosa de dotze anys. Llavors, ell ja era un dels cervells més ben moblats que hi havia en el PSM. Podia vantar-se, tot i que mai no ho ha fet, d'haver participat en la redacció de gairebé tots els documents polítics i estratègics de la formació – era un temps en què la gent escrivia i llegia molt -, i no era sorprenent trobar-te'l algun vespre, passades les dotze, assegut davant un teclat escrivint, en solitari, a les oficines del carrer d'Antillon de Ciutat. En aquell moment, en Toni i jo no ens hauríem posat d'acord. Pens que teníem visions molt diferents de cap on havien d'anar les forces polítiques que llavors es deien 'nacionalistes'. Buf! Què poc m'agrada aquest terme (Nota: ...

Més notícies locals
Nacional

Un tramvia anomenat desig

El regidor d'Esquerra a l'Ajuntament de Barcelona Jordi Coronas reclama al govern de Colau que aclareixi el projecte executiu i el model de gestió de la unió dels tramvies \nUn tramvia anomenat desig: aquest és el títol d’una famosa obra del realisme nord-americà que defineix molt bé la situació que vivim actualment amb la unió dels tramvies a Barcelona. Parlem d’una infraestructura prevista des dels anys 90 i que mai s’ha arribat a completar per un motiu o un altre. A principis dels anys 90 es va començar a projectar i licitar una infraestructura partida en dos trams separats, TramBaix i TramBesòs, que no fou inaugurada fins l’any 2004. La construcció i explotació d’aquestes dues línies de tramvia va ser adjudicada a un conglomerat d’empreses privades (Globalvia, Alstom, Detren, Transdev, FCC, Comsa) i 2 empreses públiques amb una representació testimonial (FGC i TMB). El culebrot polític de debò però comença l’any 2010 amb la consulta sobre la Diagonal. ...

Més notícies nacionals