Malgrat de Mar

Totes les notícies

Més de 100 persones assisteixen a la presentació de la candidatura d'Esquerra Republicana

El pati de l'Arxiu Municipal va acollir el passat dissabte a la tarda l'acte de presentació de la candidatura d'Esquerra Republicana a les eleccions municipals del 26 de maig. Més de 100 persones van escoltar les intervencions de la presidenta d’Esquerra Republicana de Malgrat, Teresa Verdaguer, el candidat del Jovent Republicà, Quim Santarén, així com els 7 primers membres de la candidatura: Jordi Masats, Fina Bernal, Vicenç Salichs, M. Àngels Casadellà, Joaquim Albert, Ester Martínez, i Ramir Roger. L'acte també va servir per fer públiques les principals propostes del programa electoral d'Esquerra Republicana, que s'ha treballat en els darrers mesos: -Un equipament cultural amb capacitat per a 400 persones -La millora dels serveis d'il·luminació i neteja de places i carrers -La protecció dels principals espais d'alt valor paisatgístic, turístic i ecològic del poble per a garantir-ne un creixement sostenible -La preservació del patrimoni local amb l'adquisició d'edificis d'alt interès històric per a convertir-los en espais d'ús general i múltiple -La posada en marxa de mesures per a facilitar l'accés a un habitatge digne reaprofitant els habitatges buits d'entitats financeres i potenciant acords amb diferents usuaris privats -El treball per netejar pintades i grafits i generar espais específics perquè els malgratencs s'expressin lliurement -La creació d'àrees d'esbarjo per a gossos i mascotes a l'interior del municipi i a les platges -L'impuls d'un pla educatiu d'entorn i posar en marxa un centre obert -El foment de la pràctica esportiva obrir els patis de les escoles públiques -La creació d'un projecte integral de distribució d'espais lúdics, esportius i serveis per a la platja de Malgrat de Mar.

Esquerra Republicana presenta la candidatura el proper dissabte 13 d'abril

El proper dissabte 13 d'abril a les 18h al Pati de l'Arxiu Municipal (c. Mar, 61) es durà a terme l'acte de presentació de la candidatura d'Esquerra Republicana a les properes eleccions municipals. L'acte comptarà amb la intervenció de diversos membres de la candidatura, al finalitzar hi haurà bunyols i cava per als assistents.   Us hi esperem!

L’assemblea d’Esquerra Republicana aprova una llista preparada per encapçalar el govern municipal

Ramir Roger, Ester Martínez, Joaquim Albert, i M. Àngels Casadellà ocuparan els quatre primers llocs de la candidatura republicana L’assemblea de militants i simpatitzants d’Esquerra Republicana ha aprovat aquest dimecres la composició de la llista que integrarà la seva candidatura a les pròximes eleccions municipals del 26 de maig. La candidatura està formada per 17 membres, dels quals 5 són militants d’Esquerra Republicana, 2 del Jovent Republicà i 10 són independents, fent un cop més allò que ha fet sempre Esquerra Republicana: obrir de bat a bat les seves llistes per poder incorporar talent procedent de la societat civil. La candidatura també assumeix el compromís adquirit de fer una llista cremallera i que les dones tinguin igualtat d'oportunitats per ser referents i estar presents en els espais de decisió política. Ester Martínez, actual regidora de Desenvolupament Econòmic i Promoció del Municipi, repeteix com a número 2 de la candidatura tornant a formar tàndem electoral amb el candidat a l’alcaldia, Ramir Roger. Ester Martínez és llicenciada en Psicologia, treballa al sector de les assegurances i és militant d’Esquerra Republicana. En el tercer lloc de la candidatura s’incorpora com a independent a Joaquim Albert Roig, de 37 anys, treballa com a director de projectes i va estudiar un cicle formatiu d’imatge i so. És activista de la plataforma “Malgrat acull”, d’ajuda als refugiats, i dinamitzador cultural amb l’entitat Bang! Cultura. En el quart lloc de la candidatura hi haurà qui va ser la número 5 a l’anterior llista republicana, M. Àngels Casadellà, llicenciada en Ciències Econòmiques, dedicada professionalment al món de les assegurances, i membre de la junta de l’Associació de Comerciants. Tanquen la candidatura com a número 17 l’actual regidor de Joventut, Patrimoni, Arxiu i Publicacions, Ricard Núñez, conjuntament amb Teresa Verdaguer com a número 16, presidenta d’Esquerra Republicana a Malgrat i regidora entre els anys 2003 i 2011.

Un centenar de persones assisteixen a la calçotada republicana

Un any més, la secció local d'Esquerra Republicana de Malgrat de Mar ha reunit a un centenar de persones el passat diumenge al migdia en una nova edició de la calçotada republicana. En aquesta edició, després del dinar hi va haver un acte polític en què van participar la diputada gironina al Parlament de Catalunya, Anna Caula, i el candidat d'Esquerra Republicana a l'alcaldia de Malgrat, Ramir Roger. Tots dos van remarcar la importància de la mobilització ciutadana en els propers mesos, en què hi haurà fins a tres eleccions (generals, europees i municipals), destacant sobretot la importància de la política local, i el paper d'Esquerra Republicana a l'Ajuntament de Malgrat.

Esquerra Republicana organitza una nova edició de la calçotada republicana el proper diumenge 24 de març

El proper diumenge 24 de març celebrarem una nova edició de la calçotada republicana, organitzada per la secció local d'Esquerra Republicana de Malgrat. Serà a les 14h a la Plaça de Ca l'Arnau, recentment remodelada mitjançant un procés de participació ciutadana. El dinar consistirà en vermut, calçots, carn, pa amb tomàquet, beguda i postres, a un preu de 10 euros per adults, i 6 euros per infants.   Podeu fer la vostra reserva enviant un correu electrònic a malgratmar@esquerra.cat   Després del dinar hi haurà l'acte polític a càrrec de Ramir Roger, candidat d'Esquerra Republicana a l'alcaldia de Malgrat, i Anna Caula, portaveu del Grup Parlamentari d'Esquerra Republicana al Parlament de Catalunya. Ens hi veiem!

Esquerra Republicana organitza un concurs d'Instagram pel Dia Internacional de les Dones

Per commemorar el Dia Internacional de la Dona Treballadora, per recordar totes les dones que abans que nosaltres han lluitat, des de la secció local d’Esquerra Republicana de Malgrat organitzem un concurs d’Instagram durant el mes de febrer, amb el hashtag #MalgratAmbUllsDeDona. Volem un recull d’imatges del nostre poble des de la nostra perspectiva, amb ulls de la dona. I per premiar les persones que hi participin oferirem un obsequi a les persones que publiquin les tres millors imatges del nostre municipi. Bases per la participació: Ser seguidor del compte d’Instagram  @MalgratAmbUllsDeDona Tenir un perfil públic per tal de poder veure la teva foto. La imatge ha de ser de Malgrat. El termini de presentació és fins el 3 de març a les 23.59h. Utilitzar el hashtag #Malgratambullsdedona, això no exclou que se’n puguin utilitzar d’altres. L’organització tindrà la facultat de rebutjar aquelles fotografies i els missatges que incompleixin les característiques anteriors, així com aquelles que siguin discriminatòries per raó de naixement, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra condició o  circumstància personal o social. El jurat format per tres instagramers de la nostra localitat triaran les tres millors instantànies, i els noms es faran públics el dia 6 de març en el transcurs de la xerrada a càrrec de la historiadora Sílvia Carceller a la Biblioteca de Malgrat de Mar, a les 20h, titulada “REPÚBLICA I GUERRA CIVIL EN FEMENÍ” i on naturalment hi esteu totes i tots convidats. Els premis seran tres sopars en un establiment del municipi.

Bernat Picornell i Josep Maria Lasheras presenten el llibre "Esperança i llibertat" davant d'una quarentena de persones

El passat divendres al vespre es va presentar a la biblioteca La Cooperativa el llibre "Esperança i llibertat" escrit pel pres polític Raül Romeva. La presentació va ser a càrrec del senador d'Esquerra Republicana, Bernat Picornell, i del mestre i exregidor d'Iniciativa per Catalunya, Josep Maria Lasheras. Davant d'una quarentena de malgratencs i malgratenques van exposar algunes de les reflexions més destacades que Raül Romeva fa al seu llibre, així com van explicar també algunes de les experiències viscudes cadascun d'ells amb l'autor del llibre, fruit de compartir en el passat militància política a Iniciativa per Catalunya, o per viure al mateix municipi (Sant Cugat del Vallès).

Ramir Roger anuncia la reducció del deute de l'Ajuntament en més d'1 milió d'euros

L'Ajuntament de Malgrat de Mar ha reduit el seu deute durant l'exercici 2018 en més d'1 milió d'euros, passant d'un deute de 2.400.000€ a un deute de 1.400.000€. Així ho va anunciar el passat dijous el regidor de Serveis Econòmics, Ramir Roger, en una entrevista a la ràdio municipal Ona Malgrat. El primer tinent d'alcalde va posar en coneixement de la ciutadania aquestes dades positives de les finances de l'Ajuntament, fet que desmenteix algunes de les crítiques de la oposició, que acusaven al govern municipal de fer una mala gestió dels recursos municipals. Ramir Roger també va aprofitar l'entrevista per explicar que l'Ajuntament podrà destinar el seu superàvit a noves inversions, ja que s'ha complert amb la regla de la despesa. Per últim, també ha volgut posar en valor l’esforç que fan els malgratencs i les malgratenques en el pagament dels impostos, les taxes municipals, i en alguns casos, per a determinades obres com per exemple les del Passeig Marítim.

Esquerra Republicana organitza una trobada oberta per parlar d'urbanisme, espai públic i medi ambient

La candidatura d'Esquerra Republicana a les properes eleccions municipals realitzarà el proper dimecres 6 de febrer una trobada oberta a la ciutadania per parlar d'urbanisme, espai públic i medi ambient. La trobada serà a les 20h a la sala d'exposicions del Centre Cultural (carrer del Carme, 26). La primera de les trobades es va realitzar el passat 16 de gener a la Biblioteca La Cooperativa , i es va dedicar a parlar de comerç, turisme i promoció econòmica. Els malgratencs i malgratenques també poden enviar les seves propostes a la pàgina web tallersrepublicans.cat