Malgrat de Mar

DECLAREM MALGRAT DE MAR MUNICIPI FEMINISTA

Malgrat de Mar Municipi Feminista
Els feminismes es conceben com a factor de justícia social i per a l’erradicació de tota mena de discriminació, també com a ingredient necessari per a la democratització real de la societat i per al benestar de tota la població: homes, dones, infants, jovent i gent gran.

Quan el feminisme ha donat fonament a les lluites de les dones a favor de l’emancipació i les fites aconseguides són un llegat de les dones que ens han precedit, ens trobem amb l’auge de l’extrema dreta i les retallades que amenacen els drets de les dones i impedeixen plantejar-ne nous escenaris.

Des del món municipal no podem mirar cap a una altra banda, és més important que mai que fem palès el nostre compromís amb el feminisme, -com a motor de canvi que ens ha de permetre el ple exercici dels drets de les dones en tots els àmbits de la vida,- i que destinem energies i recursos per incorporar la perspectiva feminista en totes les nostres accions per tal de derrocar les desigualtats patriarcals en tots els àmbits i des de les seves arrels.

Hi ha molts motius que evidencien la situació de discriminació que pateixen les dones:

- El desequilibri en igualtat d’oportunitats laborals i professionals, entre homes i dones.

- L’empobriment de gènere i discriminació econòmica que pateixen les dones, i que arriba fins a situacions de pobresa extrema en el cas de moltes dones grans amb pensions mínimes i insuficients.

- La bretxa salarial existent i les discriminacions directes o indirectes de gènere a l’accés a la feina i/o als processos de selecció i promoció laboral.

- El desequilibri de gènere en el repartiment de les baixes per maternitat i paternitat i/o la cura de persones grans i/o dependents.

- La manca de reconeixement econòmic i social de la feina de cures. Per l’urgent i imprescindible redistribució de tasques amb els homes i l'arranjament de papers de les dones, moltes migrants, a les quals s'externalitza aquest treball en moltes ocasions.

- Els costos i accés a l’escola bressol de 0 a 3 anys.

- La violència masclista que es manifesta amb diverses formes i amb cada vegada més cruesa.

Els governs locals poden utilitzar les seves competències per cooperar a favor d’una igualtat més gran. El feminisme és una oportunitat perquè tots i totes, homes i dones, comencem a viure d’una altra forma les nostres ciutats i la convivència que s’hi produeix, i exercim la igualtat de manera efectiva en tots els aspectes de la vida.

Declarem Malgrat de Mar municipi feminista!
Pots consultar la moció a: t.ly/YkMb