Malgrat de Mar

TORNADA A L’ESCOLA EN UN CURS PLE D’INCERTESES.

Acabem d’encetar el curs escolar 2020-2021, un inici ben atípic provocat per les mesures preventives anti-Covid19. Unes mesures que la comunitat educativa del municipi té, sens dubte, assumides i treballades per tal de començar les classes amb la “normalitat” obligada d’ aquest entorn pandèmic. Convençuts que faran tot el possible, assumint aquest doble esforç d’educar i,  al mateix temps, aplicar protocols de prevenció de riscos contagi, els volem manifestar tot el suport i agraïment per aquest compromís davant el conjunt de la societat.

Som coneixedors i conscients que els recursos i eines dels que disposaran no són tots els que caldrien per desenvolupar, en aquest escenari actual, en condicions òptimes la tasca educativa. Sabem també dels esforços del Departament d’Educació per tal de fer la millor gestió possible dels recursos disponibles i que, segur, no són del tot suficients. Creiem, però, que aquest és un debat que va més enllà de les actuals circumstàncies  i que cal plantejar, debatre i acordar en termes molt més amplis i desfocalitzats de l’actual context de precampanya electoral a Catalunya.

En aquest escenari d’avui cal  posar en valor el compromís i l’esforç de tot el sector, des del professorat fins els conserges, servei de cuina i menjador, neteja dels centres, etc. No volem deixar passar l'ocasió per fer una pública felicitació als agents de la Policia Local que vetllen per la mobilitat als carrers de l’entorn dels centres educatius. L’allargament horari de l’entrada i sortida d’escoles no ha suposat cap problemàtica afegida, almenys en aquest primer dia escolar. I tampoc volem deixar de refermar-nos en considerar un gran encert, cada vegada més evident,  la implantació i desenvolupament dels camins escolars. Confiem-hi, ho podem fer amb tota tranquil·litat. Estudiem mesures materials i humanes que en puguin millorar la seva funció actual i la d’un futur que es preveu ple de canvis i reptes.

Avui,  l’agraïment més sincer a tots i totes les professionals de l’educació. Malgrat de Mar serà en el futur  millor gràcies a la vostra impagable vocació i esforç.