Malgrat de Mar

ARRIBA, ARA SÍ?, EL PLA D'ACTUACIÓ MUNICIPAL.

PAM Malgrat de Mar

Recentment, en l’espai d’onamalgrat  “l’alcalde respon”,  Joan Mercader ha avançat que properament el govern, format pel PSC i JxCat-Malgrat ens Mou, presentarà el PAM, el Pla d'Actuació Municipal. Un pla que segons l’alcalde “ s'havia de presentar abans de l'esclat de la pandèmia i que ara es reformularà tenint en compte la nova situació social, sanitària i econòmica”.

Dels representants polítics, i en aquest cas del màxim representant municipal, cal esperar-ne afirmacions coherents i creïbles davant els seus veïns i veïnes. En aquesta aparentment innòcua  frase on hi diu “s’havia de presentar abans de la pandèmia...“  s’hi troba l’ escandalosa lleugeresa d’un relat  fals.

Perquè, no és veritat sr. Alcalde Joan Mercader que vostè va sol·licitar en data 6 de febrer un recurs tècnic a la Diputació de Barcelona on exposa la voluntat de l’equip de govern per tal de finalitzar la redacció del Pla d’Actuació de Mandat i disseny del seu sistema de seguiment?

Qui conegui mínimament el funcionament dels “tempos” de l’atorgament d’aquests recursos que ofereix la Diputació, sap  perfectament que no és possible que entre el 6 de febrer i  el 15 de març la Diputació atorgaria el recurs, elaboraria la redacció i dissenyaria el sistema de seguiment. Per tant, quin Pla volia presentar “abans de l’esclat de la pandèmia”? i .... Quin Pla es “reformularà” si no n’hi havia cap amb un redactat final?

Des d’Esquerra Republicana li vam esmenar el pressupost del 2020  https://www.ajmalgrat.cat/media/repository/documents_oficials/pressupostos/pressupostos_2020/al.legacions_al_pressupost.pdf , i en l’àmbit de les esmenes sobre transparència i bon govern, li dèiem, a mitjans de gener, que el govern havia desaprofitat l’ocasió de desenvolupar una planificació adequada per aquest primer pressupost. Planificació que al nostre entendre passava per presentar prèviament el Pla d’Actuació Municipal, perquè per això serveixen els primers mesos d’un mandat, per planificar-lo.

Lluny d’això, ens trobem a les portes d’un nou pressupost pel 2021, un any després esperem veure aquest Pla “reformulat”  que tant de bò sigui útil pel bon govern, la transparència i el retiment de comptes que tots els malgratencs i malgratenques mereixen i, fins el moment, no han tingut d’aquest govern del PSC i JxCat-MEM.