Malgrat de Mar

Una setmana després no hi ha un acord de Govern públic.

Fa just una setmana els col·legis electorals tancaven les portes per donar pas al recompte de vots. En les declaracions a Ona Malgrat fetes pel nostre candidat Ramir Roger posteriors als resultats de la jornada electoral http://www.ivoox.com/audio-especial-eleccions-entrevista-ramir-roger-erc-audios-mp3_rf_4544108_1.html, vam dir que la prioritat d’ERC era fer prosperar un pacte de govern de forces sobiranistes pel nostre Ajuntament.

Per això, el mateix dilluns, en rebre la proposta per part de la cap de llista de CiU i de la regidora electa de la CUP, per exercir d’interlocutors davant Junts per Malgrat i vehicular aquesta proposta en nom d’aquestes dues forces polítiques, i, lògicament en el d’ERC, vam pensar que tot i que era una via difícil de fer prosperar, no ens podíem permetre el luxe de no intentar transitar-la .

El matí següent, vam demanar una reunió amb la candidatura de Junts per Malgrat per reunir-nos amb la Carme Ponsa i els altres dos regidors electes. En aquella reunió esdevinguda el mateix dimarts, vam exposar la voluntat de la resta de formacions independentistes d’investir-la alcaldessa. La Carme i els seus companys de candidatura van escoltar la nostra proposta (per veu dels 3 electes republicans) i ens van mostrar  la seva voluntat de traslladar-la a la gent de Junts per Malgrat per fer-ne una valoració.

La nostra sorpresa i indignació va arribar la mateixa nit de dimarts quan poc abans de les onze arribà un missatge de la regidora electa per la CUP, en el qual feia saber que reunits en assemblea havien decidit no tirar endavant amb la proposta  que, tot just feia unes poques hores, la futura regidora havia assegurat que el seu cap de llista i ella mateixa en defensarien  l’aprovació per part dels seus i que donava per feta.

Per acabar-ho de reblar, l’endemà dimecres al matí van fer públic via Facebook aquest posicionament, contradient l’acord que la seva “representant” i número dos,  havia impulsat 48 hores abans amb molt d’entusiasme. Al seu “comunicat” parlen de no participar en cap mercadeig ni negociació de pactes de govern o investidures, també diuen que entraran a l’Ajuntament lliures…

La CUP Malgrat de Mar, el partit que es va presentar a les eleccions a l’alcaldia del municipi amb l’eslògan “Capgirem Malgrat” ha decidit quedar-se a l’oposició, és ben legítim. El  que ens sembla com a mínim contradictori és no haver permès prosperar l’intent d’investir una alcaldessa sobiranista i que aquesta tingués l’oportunitat de formar un govern sense partits unionistes. No haver ni tant sols esperat la resposta de Junts Per Malgrat.

Els que  volien capgirar-ho tot han ensarronat bona part dels seus   votants, doncs permetent un govern continuista del PSC no capgiraran res, la feina que diuen que faran “lliures”  des dels seients de l’oposició serà estèril i els malgratencs tindrem quatre anys més d’alcaldia unionista. Esperem que algun dia se n’adonin del seu error.

L’actual moment era i és per a la Política amb majúscules, per a Polítics amb majúscules, amb voluntat de servei al País i també al poble, al nostre poble. Era i és l’hora de la generositat, dels grans gestos, però ens hem trobat davant el dogmatisme i l’egolatria.

Des d’ERC crèiem que el moment d’avançar com a poble i com a país era una oportunitat. El canvi d’aires que alguns han proposat s’hauran de posposar a l’espera de les properes eleccions.

Lamentem la pèrdua d’una oportunitat de gaudir per al poble de Malgrat d’un govern sobiranista, plural i innovador.